2009-09-27
 19:36:39

The Beauty becomes The Beast

Jag är helt paff. Måste få skriva av mig lite, ursäkta.
Jag känner en person. Eller jag trodde att jag gjorde. Personen i fråga har... förändrats. Känner inte igen denne längre. Okej, vi kallar denna person för X. X och jag har känt varandra sen vi skulle fylla tretton. Och ja, jag kan säga att jag redan vid första ögonkastet började fatta tycke för X. Vi blev väldigt bra vänner och ja, mer än så. Sen för ett halvår sen började X förändras dramatiskt. Då menar jag det verkligen. X blev... stöddig, väldigt självsäker, egoistisk, känslokall och helt enkelt inte den som personen brukade vara.


Vi gled isär och umgänget minskade allt mer. Nyligen kom dödsstöten och jag fick nog. Men det fortsätter ändå. X ändrar allt; sin musikstil, sin attityd, sitt sätt att prata och skriva på nätet... allting. Det är inte samma person alls längre. Verkligen inte.


Jag tror att jag vet varför. Och jag har sagt det till X. Men X vägrar att erkänna, eller ens säga varför. Jag blir så besviken, trodde verkligen att vi åtminstone skulle vara vänner.
Nu vet jag framöver hur folk kan förändras så lätt och med facit i hand kan jag säga att processen inte är vacker.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: