2009-05-10
 22:30:28

Bloggare som förebilder

Vet ni, jag har tänkt på en sak.
Om man skaffar sig en blogg, och som på senare tider börjar bli läst av många, borde man då inte tänka på vad man skriver om, vad som händer i ens liv?

Merparten av bloggarna består av den yngre generationen. 90-talisterna är många, jag är en av dem. Sveriges största blogg ägs av en nittiotalist, Sveriges näst största blogg ägs även den av en sådan. Och de flesta som läser dessa bloggar är också födda någonstans på 90-talet. Vi vill ju läsa någon blogg som kan inspirera. Och inte någon blogg som tar upp allt det där som kanske inte är så nödvändigt för alla att veta om; vilda festnätter (snackar inte om dessa när man drar ut på någon klubb och dansar, utan nu menar jag hemmafester, typiska tonårsgrejer), droger i extrema fall, hur många cigaretter bloggaren röker om dagen, hur hemskt det är att vara tjock... bla bla.

Bloggare som har ett antal läsare borde tänka efter hur de skriver, vad de väljer att skriva om, det är det jag vill få fram.
För bloggarna syns, och det är meningen att man ska få ut någonting positivt av sitt bloggande.
Till exempel kan jag säga att jag känner till en blogg som bara syftar på vilt festande och alkohol. Det finns nog någon i min bekantskapskrets som vet vilken blogg jag menar.

Denna blogg ägs av tre killar, och innehållet består av alkohol, dimmiga festkvällar och skitsnack. Är det såna vi ska kalla för förebilder?
Det finns faktiskt en gräns. Men dessa killar super sig tydligen så pass fulla att de inte ser den.
Och sen skriver de om det.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: