2009-05-22
 16:03:02

Långt inlägg angående skönhetsideal och kräsenhet

Jag började nästan gråta av ilska när jag läste i Bobbys blogg, ett slags frågor-och-svar-inlägg. Min vän har skrivit alla frågor här, och många av svaren han gav, speciellt dem som handlar om det yttre, upprörde mig rejält.

Fråga 8. "Jag har stor X-näsa, tycker du jag ska behålla den äkta som en stolthet eller operera mindre?"
Svar: "Jag tycker absolut du ska operera din näsa, varför leva med ett komplex som är så enkelt att ta bort och göra dig glad livet ut? lev inte i en bubbla av vad andra säger eller liknande. Mår du inte bra av en sak FIXA DET!"

Fråga 22. "Är kläderna viktiga hos en annan person?"
Svar: "Absolut, då kläder visar stil, personlighet och vilket humör man är på…. I vissa samanhang så är kläder a och O så jag gillar kläder och tycker att man ska klä sig snyggt och prydligt."

Fråga 27. "Om en tjej e riktigt vacker men har gula tänder, förstörs helheten då?"
Svar: "HALLÅ!!!!! Självklart vill igentligen inte ens svara på denna fråga då jag tycker att om man är snygg så borde man veta om att tänder är så viktiga för er alla som har gula tänder gå in på www.brilliantsmile.se på en gång hälsa från Bobby för bättre service och bra pris :-)!"


Ursäkta, men vilken jävla jubelåsna man får vara. Hur kan man uppmuntra någon till att t.ex. operera sin näsa om man inte är nöjd med den? Själv tycker jag att han kunde ha svarat något i stil med att man borde vara stolt över den man är och för hur man ser ut, och kanske också "Om du VILL är det självklart upp till dig om du vill operera din näsa, men jag skulle inte uppmuntra till något sådant". Jag blir så arg.
Samma sak med frågan gällande vita/gula tänder. Vad spelar det för roll? Insidan är det man faller för, utseendet är visserligen det man intresserar sig för. Men om någon har gula tänder tycker jag inte att man ska vända ryggen till direkt.

Det här visar bara hur kräsna vi börjar bli när det gäller hur människor ska se ut. De måsta vara långa, smala, ha vita tänder, perfekt kropp. Spelar tydligen ingen roll vad det är för personlighet, för det är ytan folk bryr sig om.

Släng skönhetsidealen i ett kassaskåp, lås och släng nyckeln. Lär dig älska dig själv som den du är, lär dig älska andra som den de är.


Joakim

Helt rätt!



PUBLICERAT: 2009-05-23, 04:17:44 | URL: http://merryhappy.blogg.se/
Sandra

Jag reagerade också faktiskt! <3 Jag älskar dig



PUBLICERAT: 2009-05-23, 19:04:20 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: