2009-05-12
 18:22:22

Otrohet

Ämnet är fortfarande tabu. Och det ska fortsätta att vara tabu. Men jag måste få bryta regeln en enda gång.
Vad är otrohet, vad definerar vi som otrohet? Varje enskild individ har nog sin egen lilla definition, och jag kan gladeligen berätta om min.
Otrohet för mig är när den man är tillsammans/förlovad/gift med har känslor för/gör något kärleksfullt med en annan person. Ja, även känslomässig otrohet. Det spelar ingen roll om det är ömsesidigt, det är fortfarande ens egen partner som tänkt på någon annan. Så länge det finns någon annan i bilden eller ens i tankarna, klassar jag det som otrohet.

Det spelar heller ingen roll vad det är för kön på personen. "MEN DET ÄR JU EN TJEJ VI SNACKAR OM!" kanske din tjej skriker på dig efter den där galna festen då hon hånglat med en annan brud. Ja, grabben, det kan du utan tvekan klassa som otrohet om du vill. Det är dock många som säger att man kanske överdriver, men vi alla tar det på olika sätt. Som jag sa är det en definitionsfråga, var och en har sin egen definition av otrohet.



Och hur ska vi göra för att gå vidare från det? Forgive, but don't forget? Det är inte alltid så enkelt. Tänk om man helt enkelt inte kan förlåta, och dessvärre inte heller glömma? Om det kommer upp i tankarna så fort man är med boven i dramat? Nej, själv skulle jag inte klara av det. Att leva med någon som tänkt sig ett liv med en annan. Han/hon kan lika gärna falla tillbaka, så det kanske inte spelar någon roll vilka krav man än ställer.
Men är man villig att ta risken så kanske det ändå kan bli bättre efteråt.

Otrohet är inte okej. Det är tabu. Det är det verkligen. Så om du funderar på att vänsterprassla, var beredd på att ta konsekvenserna som följer.


J

Du verkar vara ganska mogen för din ålder :-)



Håller fullständigt med vad du säger, särskilt då jag varit med om det ovanstående, otrohet



PUBLICERAT: 2009-05-13, 21:17:16 | URL: http://merryhappy.blogg.se/
Anonym



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: