2009-05-21
 18:27:50

Curlingbarn

Barn/tonåringar som får allt serverat på silverfat är något jag absolut avskyr.
De får precis som de vill och lever ett liv i lyx och utan problem och deppigheter.
Hur ska de senare i livet klara av det vi andra kallar verkligheten?

Jag blir så irriterad när jag är med såna jag själv väljer att benämna som curlingbarn. De är kaxiga, snåla och tror alltid att de ska ha rätt, för det är ju så de alltid har haft det i livet!
Jag kan helt enkelt inte umgås med folk som är för långt ifrån det verkliga livet. Folk som förväntar sig få som de vill och som blir förbannade om inte det händer.
Kan man inte bara acceptera att det är såhär?

Du kan inte alltid få som du vill, det är bara att acceptera läget och bita ihop.
Det kommer att finnas motgångar i livet, lär dig att handskas med det.
Det finns alltid vänner som sviker, tyvärr kan man nästan säga att det är naturligt.
Livet är fullt av jävligheter, det är likadant för oss alla.


Kate

Jag tror nog att de flesta tonåringar lever med deppigheter trots att de får vad de vill, jag tror att det finns en anledning till att de får vad de vill, och det kan ju vara att de är deppiga eller att föräldrarna har dåligt samvete över något de gjort för att få barnen att må dåligt. Och jag tror nog att de ungdomar som lever i lyx och är deppiga helst döljer det, så att det ser ut som att de har det bra och lever utan '' problem ''. Men jag håller med dig, man ska acceptera motgångar och se sanningen i vitögat ist för att dölja det liksom :) Du skriver grymt bra! Fortsätt med det!



PUBLICERAT: 2009-05-21, 21:30:36 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: