2009-06-25
 14:06:15

Bortglömda drömmar

Jag känner mig just nu som en sån där som ger upp sina stora drömmar.
Jag har lagt undan skrivandet (besides bloggen) ett bra tag nu, vet inte riktigt varför. Förut kunde jag sitta och skriva i evigheter, det var allt jag gjorde på datorn. Nu när man har internetuppkoppling är det åt internet tiden mest spenderas.
Men varför skulle jag ge upp de drömmar jag haft sen jag lärde mig läsa (och det var väldigt tidigt, tro mig)?
Detta insåg jag faktiskt för en liten stund sen. Satt och tänkte på några jag känner som hade så många drömmar och så mycket de ville göra i livet, som de helt glömt bort nu och inte alls vill göra längre.




Jag tror att jag la hela skrivandet åt sidan då det tjocknade ihop i skolan; proven blev fler och fler, stora inlämningsuppgifter som tog all kraft och tid (fritid) och då hade jag väl helt enkelt inte tid. Sen att jag glömde bort det nu när vi slutade skolan förvånade även mig själv. Kan man glömma bort sina drömmar?

Så nu har jag bestämt mig för att ta upp det igen. Börja skriva nu när jag har tid under lovet, ta mig den tid jag behöver och bara försöka nå dit jag vill komma. För jag vet att det här är någonting jag vill göra. Det här är mitt livs drömmar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: