2009-07-15
 17:58:01

Skryt lagom, eller inte alls

Hej igen!
Kom precis hem från Lisa, jag, hon och Emilie satt ute vid hennes altan och solade. Fan vad skönt väder det blev då! Tyvärr blev det lite sämre nu, så vi gav upp. Vi kanske ska ses ikväll efter maten i varje fall, eller jo vi ska väl ses, men Emilie var inte säker på om hon skulle med. Fredrik ska komma hit också, ända från Visättra! Det var något nytt. Haha.
Ska försöka hitta någon annan som inte rest bort för tillfället, som kanske vill dra med ut. Vi ska väl köpa glass, sitta någonstans och bara snacka, ungefär som vi brukar.

En sak som jag tror att många misstänker när jag skriver sånt här är att vi skulle dra ut och dricka. Nej, det gör vi inte. Hur mycket ni än tror det så gör vi inte det. Det finns så många ungdomar som skriver på bloggen hur mycket de ska ut och festa, röka och supa sig redlösa. Vad är det som är så kul med att skryta?
Jag hatar folk som skryter. "Ska ut och röka nu, ska ut och festa, dricka tills jag spyr!" Vad är det för mening med det?
Rökning är inte coolt. Been there, done that, så jag vet vad jag snackar om. Skit för hälsan och man luktar ju inte så fräscht heller. Snus är nog ännu vidrigare, men visst - folk tycker att det är gott, de kan få en slags lyckokänsla av det. I såna fall borde man uppfinna något som åtminstone luktar gott. Typ som att röken från cigaretter skulle lukta mint. Vore inte det något helt fantastiskt? Någonting som funkar på samma sätt, luktar bättre och är lite bättre för hälsan. Då hade jag inte haft något problem med rökare/snusare.

Men men. Det jag först ville säga var i alla fall att folk som skryter om att de dricker/röker, är bara dumt. Det är ju ingen nyhet att folk sysslar med sånt. Hur många knarkare är det egentligen som skryter om det? Jag kanske är lite bakom, men har aldrig hört talas om något sånt.
I slutändan tjänar man ingenting på att skryta. Man får en hel del arga och irriterade människor efter sig, that's all.
Och vem vill ha det, egentligen?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: