2009-07-28
 14:17:22

Intryck - inte uttryck

Okej, det här med första intryck. Jag brukar inte gilla dem. Inte dem jag får höra att folk får av mig.
Det brukar faktiskt aldrig stämma in, det är det som är grejen.
När jag gick i Örbyskolan frågade alla nya människor jämt om jag var en... ja, plugghäst. Vill ni veta varför de frågade?
Jo, jag har glasögon. Oj, det går ett sus genom salen. Ett sånt där som när någon svimmar på golvet rakt framför ögonen på en. Eller fötterna. Det är väl mest logiskt.
Också har man fått höra bimborelaterade intryck. Fjortis, bimbo, klassens största bitch. Kul. Det är raka motsatsen till den där typiska plugghästen många tror att jag är. Sitter hemma. Är opopulär (vet inte hur man ska definera det, men). Pluggar tills ögonen trillar ur ögonhålorna.


Och sen fjortis-intrycket. Okej, jag kan erkänna att det var lite skumt när jag stod och gapade när vi skulle över ett träsk i början av åttan, och jag hade sprillans nya, vita skor (från Lacoste. Okej, jag erkänner!). Det kanske var lite överdrivet och jag lät säkerligen som en liten fjortis. Okej, jag vet. Jag skäms.
Men vad är det annars som definerar en pluggis? Glasögon får jag höra jämt. Det är väl för fan inget fel på det? Eller ska jag ta kål på pluggisintrycken för gott och skaffa linser istället, trots att blotta tanken på att peta mig själv i ögat är motbjudande?


Och, haha. Klassens bitch/bimbo har jag aldrig varit. Aldrig en slags mittpunkt. Har typ hela livet stått i skuggan och flinat för mig själv. Så det så.
Plugghäst vet jag att jag inte är. Så nästa gång, kolla för fan inte på glasögonen. Försök kolla någon annanstans (och inte nedanför halsen-strax ovanför magen...)!


Kommentera gärna nedan och berätta om vilka intryck folk fått av dig, som varit helt fel, eller bara roliga!


Sandra

Folk får för sig att jag är en bitch. Ibland stämmer det, men oftast inte :) Jag e fett snäll ju! Hehe puss



PUBLICERAT: 2009-07-28, 23:15:54 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: