2009-07-08
 18:33:05

Arg, irriterad och... ledsen?

Jag börjar smått komma in i vardagen igen. Men jag är inte riktigt säker på att jag vill det... Det var så skönt där borta på Gran Canaria. Man slapp alla bekymmer hemma som gav magont och sömnlöshet.
Det är nog hälsosamt för mig att inte befinna mig i Sverige. Eller åtminstone Stockholm. Något jag ska göra i livet är att flytta utanför den här staden, någon gång efter att jag fyllt 20.
Det var likadant när jag kom hem från Gotland förra sommaren. Ville bara tillbaks, slippa all skit hemma i Stockholm. Allt skitsnack, alla människor som inte kan sluta förvåna mig med sina grejer.

Jag är så trött.
Så trött på allt.
Man undrar vilka som ska växa upp snart, och vilka som aldrig kommer att göra det.
För vi är ju inte längre fjorton år och skvallrar och snackar skit om varenda levande individ.

Det är inte bara skitsnacket som bidrog till att bägaren rann över. Alla lögner, svek, folk som ger falska förhoppningar, spelar falska över huvud taget och... allt! Man behöver verkligen en nystart. Och jag är glad att jag har chans till att få en sån, efter den artonde augusti i år.
För då börjar jag gymnasiet med helt nya människor, helt nya omgivningar och helt, helt nya krafter att orka med.

Hade jag trott på gud hade jag tackat denne för den här chansen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: