2009-08-08
 20:27:47

Vuxen vid... 16 års ålder?

Hej på er!
Vi tänkte grilla ikväll, men det blir inte av eftersom ingen orkar. Istället kommer jag äta färdigmat, är inte så sugen på mycket annat. Mamma och pappa ska äta chili con carne, men det har jag tröttnat på, hehe.
Satt ute i solen ett tag men det kändes nästan som att mina soleksem började göra sig närvarande igen så då drog jag och mamma till affären istället. Träffade på Nettan och Emilie som skulle hem till Greken (han kallas så) på hans 20-årsfest. Kul! I september fyller även Nettan 20, medan jag själv fyller fyra år yngre. Vad liten jag känner mig.



Tänker dock inte göra som Blondinbella och växa upp för fort. Tänk er att hon faktiskt "bara" är tre år äldre men beter sig som... nio år äldre än mig. Lite läskigt faktiskt. Man ska väl leva som den ålder man befinner sig i och kanske också umgås med folk i samma ålder. Emilie har nuförtiden väldigt få vänner i hennes egen ålder. Ingen yngre. För det mesta är de runt 20-årsåldern, har bil eller motorcykel och får handla på Systembolaget. Nej, jag känner att jag själv har långt kvar tills det händer mig och behöver inte ha en massa vänner i den åldern. Jag vill inte växa upp för fort, det är inte heller häftigt.
För då lär man väl sakna barndomen senare, och ångra allt man inte gjorde när man var yngre.


Mycket tankar i det här inlägget nu, men det är skönt att kunna skriva av sig lite utan att det blir för mycket.
I nästa inlägg får ni se en liten överraskning. Vet inte om man ser mycket skillnad, men kolla efter!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: