2009-08-01
 16:46:54

Omoget beteende

Jag har kikat runt på lite "mer kända" bloggar, fastnade mest för Amir-Kissie-Paulina-bråket och andra grejer. Har ändrat lite uppfattning om dem faktiskt... Konstigt nog.
Amir och Kissie bråkar. Ingen tvekan om saken. Kissie är sur och begränsar hennes relation/umgänge med Amir för att hon inte gillar en del av hans vänner. Han själv säger att han kan umgås med hennes vänner som han inte heller gillar. Man kan väl acceptera varandras vänner ändå? Behöver väl inte snacka med dem, så länge man är med sin kompis och kan snacka med denne behöver man inte bry sig om dennes andra vänner. Kissie har väl alltid haft svårt med att acceptera folk som inte är som hon själv. Jävligt dumt, hon lär ångra sig i framtiden.


Tycker synd om Paulina (jag vet att det låter skumt) men faktiskt är det ju inte hennes fel att Amir börjat umgås mer med henne än med Kissie. Och Kissie gnäller. Hon har inget att gnälla över. Hon har ju sina restylane-infekterade läppar och snart förstorade bröst. Perfektion är hennes vän. Då behöver man väl ingen annan antar jag.


Kissie är... Sveriges sämsta bloggare. Vet ni vad hon tjänar pengar och läsare på? Provokation. Nyckeln till framgång ligger ju tydligen där i bloggvärlden. Alex Schulman och hans f.d. älskar att provocera och får läsare och elaka kommentarer därefter. Folk älskar ju att hata provocerande människor, och älskar att skriva elaka kommentarer för att försöka såra. Men det lyckas de inte med. De lyckas bara öka inkomsten åt bloggaren. Och det är väl därför Kissie tjänar lite mer pengar på bloggen och får mer läsare/kommentarer. Hon inspireras och blir eggad av det.



Kissie älskar att folk kommenterar allt hon gör.



Okej, jag kan erkänna, jag är lite likadan. Ändå skriver jag inte i närheten av likadant som henne. Jag skriver som jag tycker men vet ändå vart gränsen går. Kom igen, hon är arton år men beter sig som fjorton!
Det jag ville få fram med inlägget är att man kan försöka acceptera varandras vänner även om de inte är som en själv. Visst om man har bråkat eller liknande, då kanske det inte är så lätt att umgås. Men bara för att man är olika till personlighet, i åsikter m.m. betyder det inte att man ska äventyra flera relationer för den sakens skull.


För då lär man väl ångra sig till slut, och det är då det är för sent. Det är då man står ensam kvar.
Med restylane-läppar och silikonbröst.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: