2009-08-23
 21:05:45

Falskt spel



Det här är en sak jag har stört mig på ett tag nu. Tänkte skriva om det häromdagen men orkade inte, så då gör jag det nu.
Hur kan man bara klippa av kontakten med någon, vars vänner man inte gillar? Speciellt om man inte har någon anledning. Då känns det inte så himla macho. "Jag vill inte vara med dig längre." "Varför inte?" "Jag gillar inte dina vänner." "Varför?" *tystnad*


Kissie-Amir-syndromet med andra ord. Kissie dumpade Amir för att hans vänner inte var som henne. Ingen tillräckligt stark anledning, om ni frågar mig. Jag hade velat dumpa henne själv, om jag hade varit Amir. För såna där brudar är inte kloka på någon fläck, alltså.
Varför ska man ens göra något över huvud taget utan att förklara sig? Såvida det inte var en impuls, men sådant brukar man ångra i många fall också. Och ibland kan det vara bra. Men då kanske man kommer på en tillräckligt bra anledning senare. Eller inte vet jag.
Men fortfarande känns det inte så schyst att göra så som fröken Kissekatt gör. Men vi alla vet ju hur hon funkar i skallen.


Så... detta något luddiga inlägg vill jag avsluta med en liten sammanfattning. Skumma handlingar utan en förklaring ger ändå en hyfsad förklaring på hur personen är. En idiot.


Dags att sova! Vi hörs imorgon, puss och godnatt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: