2009-08-13
 01:04:32

Desirée Nilsson fick gratis tårta

Okej, så angående hela cirkusen kring Dessie och tårtan hon fick i ansiktet på Ung 08, nu kommer ett väldigt långt inlägg. Med två videos i mitten, så det är lugnt.


Många kanske tycker "ha, rätt åt henne". Det kanske jag också hade gjort, bara för att jag hatar hennes blogg och sättet hon skriver på, vilket liknar väldigt mycket vid Kissies stil. Men som jag tidigare skrivit är det just det dessa bloggerskor tjänar på, att skriva elaka och provocerande inlägg. Hur mycket de än säger det själva och hur lite ni än tror på det måste ni inse att det faktiskt är sant. Kommentarer som praktiskt taget manar dem att fortsätta. Oseriösa videobloggar, bilder och annat. Självklart blir det en ond cirkel av allt. Ju fler elaka kommentarer, desto mer provokation. Och ännu mer kommentarer.


Så någon liten tjej kom fram till Desirée och kastade en tårta rätt i ansiktet på henne. Sen gick hon tydligen bara. Otroligt rädd för att stå för det hon gör.
Jag måste säga en sak, och hata mig hur mycket ni vill och allt vad ni vill, men jag tycker det är fel.
Spelar ingen roll vem vi snackar om; Kissie, Dessie eller... kungen. Det är inte okej att kasta en tårta eller någonting alls på någon kändis man aldrig träffat på riktigt och därför inte fått en riktig uppfattning om den personen.
Jag menar, okej. Dessie skriver som en liten fjortis. Hade man däremot kunnat träffa henne, snacka och grejer, så kanske hon inte skulle vara så illa ändå. Jag säger inte att det är så, men man ska aldrig döma hunden efter håren. Vilket troligtvis är det som tjejen har gjort, som kastade prinsesstårtan.


(vrid på huvudet åt vänster, tjejen har filmat från helt fel håll)






(och ja, jag stör mig också på "chilla, chilla, chilla"... vilket ord egentligen, om man tänker efter!)




Och varför, varför kasta något så gott, när man istället kan äta den? En prinsesstårta kostar ju pengar, så kom igen. Spar på krutet och nästa tårtkastare - snälla stå för det du gör och säg att du hatar henne rätt i ansiktet istället för att springa för livet.
Skulle jag vara med någon, som var kompis med Kissie och sa "du, vi drar och träffar Alexandra" (hon heter ju faktiskt så), tror jag att jag skulle kunna säga något i stil med "hörru, jag gillar inte din blogg". Kanske inte kasta en tårta, men man kan väl framföra sin åsikt när man väl står vid personen, istället för att kasta grejer och hålla på.
Inte för att jag tror att jag någonsin skulle träffa Kissie, men det spelar ingen roll för min del.


Visserligen kan man få sig en liten bild av hur personen är via hennes blogg, men tänk på att det ibland också bara kan vara en slags image. En påhittad person som bara finns i bloggen. Man vet aldrig.


Så som jag sa; döm inte hunden efter håren förrän du lärt känna den på riktigt.


Soma

Men om pengar är så jävla viktigt att få, och att man går så jävla långt som att skriva att andra är fula och massa skit om folk då får man fan ta sånt där, och jag vet att det inte var snällt . Men man får behandla andra som man själv vill bli behandlad!



orka tycka synd om en patetisk desperat fjortis.



PUBLICERAT: 2009-08-13, 16:28:53 | URL: http://somaa.blogg.se/
Janette

Håller faktist med dig. Jag har ingenting emot fjortisar egentligen, men ibland kan dom ha FÖR mycket luft.. Och ordet Chilla, du vet väl vad det betyder? Och människan som sa "chilla" sa det fel, ahha. Inte för att jag använder det ordet



PUBLICERAT: 2009-08-14, 16:43:03 | URL: http://jenjanette.blogg.se/
Dessie Visar lite för mkt

Dessie visar lite för mkt..



Glöm inte och blogga om Radiopojkens

inlägg. Sprid detta vidare.



Http://Radiopojken.blogg.se



PUBLICERAT: 2009-09-17, 19:15:18 | URL: http://radiopojken.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: