2008-06-04
 21:29:50

Hemma igen - slutkörd och svintrött

Vi landade vid Rösjöbadens campingplats vid halv tolv ungefär. Alla började sätta upp sina tält och fixa, så att vi hade det klart inför kvällen. Sen badade vi, och gud vad härligt det var i vattnet! Jag som är lite av en badkruka av mig egentligen tog mig faktiskt årets första riktiga dopp och det var skönt. Det blev ett dopp senare under kvällen, efter att vi grillat och så. Jag och Fredrik grillade fläskkarré med potatissallad (fast jag fick Rebeckas pommesfrites som hon inte orkade äta upp så jag åt dem istället för potatissalladen) och grönsaker.
Senare på kvällen satt vi mest och snackade, körde ett antal misslyckade lekar som bara varade i max tio minuter och bara gick runt, satt vid bryggan. Vi var några som tog ett sista dopp på kvällen också, jag är stolt över mig själv. Eftersom det logiskt nog var kallare på kvällen i vattnet kändes vattnet mycket varmare, vilket var ännu bättre än dagens dopp. Men när jag väl kom upp blev det inte lika skönt...
Jag och Fredrik gick och la oss vid elva redan. Otroligt kallt i tältet, men jag värmde upp mig med en stor Sverige t-shirt, mjukisbyxor OCH tjocktröja. Plus att min älskling höll om mig när jag somnade. Precis så som jag tänkt mig - fast att det skulle vara lite mysigare miljö och mjukare underlag...
Imorse hade vi lite problem med packningen så det tog lite tid innan vi kom iväg. Men vi hann med de andra som verkade vara lite smått otåliga, men jag förstod dem. Värmen tog redan då kol på oss alla och klockan var inte ens elva. För att summera det kort hade vi jättekul trots den ganska korta tiden, men mer kan man väl inte begära av Janne och Britt som faktiskt sov i stugor (no savage prizes for these people, right?) och kanske inte njöt lika mycket av ledighet från skolan som oss andra.

Ikväll har jag packat upp mina saker och tagit det lugnt. Åt hämtmat från en kinesisk restaurang till middag och sen har jag inte haft för mig så mycket annat. Tänkte visa en bild på fyra kändisar som hakat på "rosa hår-trenden". Vet ni vad som INTE förvånar mig? Att Kelly Osbourne finns med bland dem. För att vara riktigt ärlig ser hon ut som en ihoptryckt kossa. Kom igen, vad ÄR hon känd för? Sin pappa? Oj, vilken status. (För er som inte vet hur Kelly Osbourne ser ut, kolla bilden längst till höger.)
Jaha, det här var allt för mig ikväll, hoppas att ni får en fortsatt bra kväll och en bra torsdag. Imorgon har jag varken hemkunskap eller språk på förmiddagen så jag börjar 12.50 efter lunch. *mohaha!*

PUSS! /N



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: