2009-09-10
 06:58:55

Wow!

Helt otroligt att man vaknar av sig själv. Och helt plötsligt börjar blöda i näsan. Typiskt mig alltså.
Idag har vi en enformig skoldag. Föreläsning med Ellinor 08.30-11.20, tre pass. Sen har vi lunch. Sen har vi arbetspass med Lars 12.30-14.20. Och sist men inte minst - ett arbetspass. Med Rikard. 14.30-15.20. Kul va? Ja det ser vi ju fram emot. Och jag som säkerligen kommer att droppa huvudet i skolbänken. Jag lovar att jag kommer somna. Bara för att jag inte är så farligt trött nu. Så kommer tröttheten slå mig senare idag istället.


Vet ni vad? Jag som älskar Darins låt "Karma" kollade runt på YouTube efter den. Jag har den redan på iTunes, Spotify och mobilen men tänkte ändå bara kolla. Bara för att. Och det är då jag hittar en längre version än den jag har på iTunes, den ENDA som finns på Spotify, den jag har på mobilen och den som spelas på radio. Här är den gamla.




Och här är den nya.




För er som kanske inte lyssnar lika mycket som jag på den här låten kanske de låter likadana, åtminstone fram till slutet. Men inte för mig. Jag märker stor skillnad. Wow, säger jag bara. Jag nästan grät när jag hörde den. Så fin.
En klar skillnad är ju hur långa låtarna är. Den första är 3:57 och den andra är 4:25. Där har vi en skillnad i alla fall.
Förlåt för att jag trakasserade er med min favoritlåt. Jag var bara tvungen. Blev så chockad när jag hittade den här. Det blev ungefär samma reaktion som Anders Bagge: "Älskling, vart har du varit hela mitt liv?"


Ska upp strax, fixa mig och dra till skolan. Och droppa huvudet i skolbänken. Hörs senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: