2009-09-05
 16:26:48

Ganska misslyckat

Hej! Vilken rörig dag det har varit. Lång historia. Men läs gärna vidare om du inte har något annat för dig, hehe.
Såhär började det. Fick gå och köpa en bussremsa på kiosken, för att jag är en av de få som inte orkat utöka terminskortet med 600 kr så att man kan åka även på helger och efter klockan 19.00 på vardagar.
I alla fall. Jag missade bussen som gick 11.27, så jag fick ta den som gick 11.47. Kom till Högdalen, gick ner på perrongen och möts av meddelandet: "OBS: TUNNELBANAN FÅR EJ PASSERA T-CENTRALEN PÅ ORDER FRÅN BRANDKÅREN". Jaha, så det brann alltså där. Kraftigt. Och just i T-Centralen där ALLA tåg passerar, och där ALLA måste åka förbi.


Så nähä, det gick inte. Gick av i Gullmarsplan och träffade Elin där som även hon skulle med och fika. Vi gick ut och in på tunnelbanan mot Alvik, tvekade på om vi skulle ta den eller buss 4 som går förbi Slussen och Fridhemsplan. Såhär lång var kön till bussen (och lite längre, fick bara inte plats med allt folk...):




Så ni kanske förstår att vi gav upp?
Till slut fick vi sms från Lisa, hon skrev att vi skjuter upp fikat till en annan dag istället. Jag och Elin gick först in på Coffeehouse och kollade lite, men tog sen buss 144 mot Fruängen, bytte i Örby slott till 165 mot Farsta Centrum. Det kanske är lite trevligare att fika där än vid en tunnelbanestation, hehe.


Emilie smsade och sa att hon kunde möta upp oss där också, så då slapp vi blev bara två, jag och Elin.
Vi käkade sen en mycket liten lunch på McDonald's. Egentligen åt jag mest, om jag så ändå bara åt en Lilla Menyn. För mycket, till och med.
Sen gick vi in på en del affärer och fönstershoppade lite, allt från navelpiercingar till skor och babykläder. Kul kul!
Lite senare bestämde vi oss för att dra hem, och nu alltså sitter man här.


Vet ni? Jag hittade det här klippet på Fortesas blogg. Andra Avenyn börjar nu på tisdag, den åttonde. En vecka innan jag fyller år. För er som ville veta.
I alla fall är detta den nya vinjetten som kommer att synas i början av varje avsnitt. Varsågoda!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: