2009-09-02
 22:35:48

I'm a jinx

Hej! Tänkte skriva nu en sista gång, sen ska jag sova. Jag har alltid bestämt mig för att försöka somna innan elva, men det funkar aldrig. Vare sig jag lägger mig nio eller tio, eller om jag hade lagt mig åtta till och med. Kan bara inte sova, jag blir aldrig tillräckligt trött. Sen sitter man i skolan och är så trött som man behöver vara för att kunna sova.


Glömde berätta om en del saker som frustrerat mig från morgon till kväll. Såhär såg det ut.

  1. 08.02. Först regnade det. Ja, det är aldrig kul. Så jag stod i regnet och väntade på bussen och när man fäller ihop paraplyet och lägger ner det i väskan blir allt annat blött, smarta jag tog inte med mig en påse.

  2. Satte mig bredvid en tjockis som tog en och en halv plats (bussen var full, var tvungen att sätta mig där eller stå i nitton minuter) på bussen. En gammal kärring kliver på. När bussen mjukt stannar in vid nästa station ramlar hon bakåt som om någon medvetet knuffat henne, stämplar mig på stortån och jag får undertrycka min smärta ett litet tag.

  3. Schemat har ändrats och vi blir hänvisade till ett helt nytt klassrum för att ha tvåtimmarspass i matte. Det i sig brukar ju också låta hemskt. Men det var inte det som var grejen, utan själva grejen att vi fick famla runt och leta efter klassrum och lärare.

  4. På idrotten lyckas jag, med hjälp av innebandyklubban, rispa bort lite skinn från pekfingrets mitt (på insidan) och det svider. Som fasen. Så mesig som jag är har jag ett plåster där nu.

  5. Vissa datorer fungerade inte och de fyra tre fungerande vi har i klassrummet var upptagna så man fick sitta och vänta. Linus dator fungerade inte först men sen lyckades han fixa den.

  6. 21.38. Pappas dator går segt. Jag var tvungen att skriva ut restauranglistan (som visar vilka restauranger vi kan äta på om vi betalar med Elevkortet). Satt och väntade i en kvart på att rackarn skulle gå igång. Till slut lyckas jag, och dagen/kvällen är över. Vad mer ska hända nu då?


Jaha... sån otur kan man alltså ha ibland. Det trodde jag inte var möjligt. De sex olyckorna som hänt mig från åtta på morgonen till ungefär kvart i tio på kvällen. Fjorton timmar. Det är fan tur att man inte smittats av svininfluensan, alltså.


Dags att sova! Godnatt på er.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: