2009-09-16
 13:11:47

Skitdag

Det är fanimej inte min dag idag. Börjar med att ett gäng snorungar på fyra-fem år går på bussen, hoppar, skriker och stör alla andra resenärer. En av ungarna sätter sig bredvid mig och petar på mig oavbrutet, medan deras fröken inte ens kollar till dem. Uppmärksamt.
Men men. Sen börjar skolan, matteprov. Kul det. Inte nog med det upptäcker jag att jag glömt mina nycklar hemma och kan inte komma in i skåpet. Lånar bläckpenna av läraren, värdelöst. Provet blir kladdigt på sina ställen (dvs där man ville sudda...) och det ser bara allmänt stökigt ut. Annars gick det väl sådär, antar jag, hoppas på G i alla fall, ett starkt sådant så att man inte ligger på gränsen till urdåligt.


Okej, efter matteprovet sticker jag till bussen för att ta mig hem och hämta nycklarna. Missar därmed gympalektionen, som verkade bli rätt rolig med styrketräning och allt.
Bussen går segt, men kommer fram efter ungefär tjugo minuter. Springer hem och känner att magen kurrar... hoppas på att hinna tillbaka till lunch i alla fall. Hämtar nycklarna, byter väska och går mot bussen. Sätter mig på bussen, smsar lite folk i klassen och undrar vart de är. Inget svar. Smsar igen när jag är framme i Liljeholmen, fortfarande inget svar. Vet om att de har slutat så att de inte är kvar i idrottshallen. Går runt och letar lite överallt i Liljeholmen, får svar när det är en kvart kvar på lunchen.

Hinner alltså inte äta någon lunch och nu är jag hungrig som in i helvete. Slutar 15.20 och får inte mat i magen förrän jag kommer hem. Ibland undrar jag om det är meningen att allt ska jävla sig för mig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: