2009-09-14
 14:08:52

Trögt

Hej på er.
Sitter i skolan och arbetar, eller ja. Har precis börjat med ett nytt projekt som heter "Sagan om mig". Vilket går ut på att vi ska berätta kort om vårt hemland och dess historia, förändringar fram till idag och så vidare. Sen ska vi berätta hur vår släkt brett ut sig och hur det såg ut fram tills att vi föddes. Fortfarande ganska luddigt, det kanske ser väldigt skumt ut när jag skriver men det låter bättre annars.


Har ännu inte bestämt mig för vilken sida av släkten jag ska fokusera på, mammas eller pappas. Om jag tar pappas blir det väl som de flesta kommer att göra, skriva om Sverige och dess historia, geografi och händelser som format landet. Bla bla. Jag är ju ensam om att skriva om Thailand i klassen, så det vore väl lite roligare. Men saken är den att jag vet mindre om det landet och händelser som ägt rum i dess historia. Jobbigt, det här.


Idag slutar vi 16.40, efter spanskan. Var jäkligt trött för lite mindre än en timme sen och funderade på om jag skulle orka med resten av dagen, men sen under rasten drack vi alla en cola och nu är man pigg igen. Sen under spanskan kommer jag att somna. Haha, kul.


Hör nog av mig när jag är hemma istället, ha en fin eftermiddag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: