2009-09-08
 15:59:29

Skitförbannad... och jävlar vad arg jag är

Dagens diss. Ingen hiss, bara en diss.
Till alla er som hänger här vid Örbygården. Stick! Har ni inget annat för er än att sitta här varje kväll, röka och leka coola? Det här är det värsta jag vet. Folk som vallfärdar hit för att träffa Örbys ökända patetiska fjollor.
Vad är det som är så häftigt med att hänga här? Vad har Örby som inte t.ex. Stureby, Bandhagen, Hagsätra eller Östberga har?


Det är inte kul att gå förbi här varje kväll när man ska hem. Då det sitter ett gäng surfisar och glor på en. MEN JAG BOR HÄR! Jag har bott här i hela mitt liv. Jag är så urbota trött på att Örby och speciellt Örbygården ska vandaliseras av många ungdomar som kommer hit. Klottrar, dånar med mopeder, röker som skorstenar och leker tuffa.


Fortfarande ställer jag mig frågvis till varför man ska komma hit. Sitt hemma istället. Eller om ni så gärna vill vara ute så var inte här! Usch jag blir helt tokig på det här.
Visst kan man komma hit ibland. Men dessa människor sitter här jämt. Och det värsta är att jag känner allihop. Så det är väl klart att de känner igen mig. Och blänger som om de aldrig sett en människa förr.
Men hey, jag är van. Det brukar vara så att de glor på mig. Ilskna blickar. Ibland förvånade blickar. Typ sneglingar, från dem som inte längre vågar leka tuffa mot mig.


Men det jag ville säga var att jag rentav äcklas av alla fjollor som sätter sig utanför Örbygården. Som tror att det är häftigt. För det är inte häftigt. Det är allt annat än häftigt.
Stick hem istället!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: