2009-09-28
 13:16:52

Otur idag igen

Hej!
Sitter i skolan nu och... tröttheten har slagit mig. Hårdare än förut, säkert på grund av colan jag drack till lunch. Fan. Jag hatar att sitta i skolan och vara såhär trött. Men jag kan ju inte dra hem heller. Fick tio minuters ogiltig frånvaro imorse... det är inte min dag idag. Igen.


Såhär var det. Jag och mamma gick ut till bussen 09.50. Bussen skulle komma 10.01. Så vi stod och väntade. Och väntade. Och när klockan var 10.04 hade bussen fortfarande inte kommit. Mamma skulle på jobbintervju och behövde vara i stan halv elva, och det skulle väl inte gå även om bussen kommit i tid.
10.11 kom bussen och mamma frågade argt busschaffisen varför bussen var tio minuter försenad. "Trasig", svarade chaffisen kort och surt. Visst. Okej. Ska jag säga det till Rikard? Lycka till!


Utanför Sjöängsskolan ungefär, vid Juliaborg, gick en mycket högljudd lågstadieklass på bussen. De väsnades och skrek och sjöng, tryckte på stoppknappen vid varje station. Trodde jag skulle ta livet av mig eller något. Haha. Nej men det var inte alls kul. Ingen bra start på morgonen.
Bussen var framme i Liljeholmen halv, när jag började och när mammas intervju började. Så hon sprang iväg, tog en taxi, medan jag tog mig till skolan, nästan sprang jag med.


Kom till skolan, bad Rikard om ursäkt och sen var det bara att börja jobba. Hoppas fan att det inte händer något mer idag... slutar ju trots allt tjugo i fem och det är ju otur bara det.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: