2009-09-10
 21:59:33

Musik, mitt hjärta

Låtar jag inte får nog av:



Flipsyde - Angel

 

Darin - Karma

 

OneRepublic - Apologize

 

Green Day - When I Come Around

 

Jag ska inte låta er lida till döds nu. Men detta är ett urval av de låtar jag ständigt lyssnar på och aldrig får nog av. EN blandning mellan lite glada låtar och lite mindre glada. Som jag ungefär. Både glad och inte glad. Gott och blandat med andra ord, hehe.


Jag har tänkt på en sak. Hur mycket musik egentligen kan påverka oss. Vi kan bli glada av att höra en låt, vi kan bli lugnare när vi precis varit skitförbannade, om vi lyssnar på en låt. Vi kan sluta vara ledsna och istället vara positiva, när vi lyssnar på musik. Det fungerar ju faktiskt lite som terapi ibland.


Dessutom när man hittar en sån där låt som verkar vara skriven om just en själv. Låtar, vars texter beskriver ens eget liv ordagrant. Därför kan man lätt relatera till dem, ta åt sig och tänka efter. Alla psykologer och terapeuter, ni kan slänga er i väggen. Låt musiken ta plats.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: