2009-09-03
 17:24:22

Lektion till fjortisar

Om du ska ha en profilbild på exempelvis Facebook, tänk på detta.


1. Gör inte till dig.
- Det ser inte bra ut. Var naturlig istället. Och om du inte lyckas som naturlig är foton inte din grej helt enkelt. Bara gör inte till dig. Exempel: Ed Westwick, a.k.a Chuck Bass i Gossip Girl. Killen dreglar nästan när han ska fotas. För att han posar, och tycker att han är så jäkla snygg.




Nja. Kanske inte?


2. Fundera alltid ut ur vilken vinkel du ser bäst ut i. Om du vill ha ett mer runt ansikte, fota nerifrån. Om motsatsen så önskas, fota helt enkelt uppifrån.


3. Var inte någon annan än dig själv.
- Till exempel klä dig slampigt endast för ett foto. Har ni sett fjortisvideon på fjortisar från Älvsjö/Solberga, där det är en brud som ligger naken under täcket och tar kort på sig själv? I alla fall verkar hon naken. Man ser precis till över brösten. Och, vem orkar klä av sig och ändå lägga sig under täcket bara för ett foto? (Obs, bruden har inte gått för att lägga sig, hon bär fortfarande smink).


4. SLUTA MED FJORTISMUNNEN.
- Ni vet vad jag menar. Det är faktiskt förvånande att inte heller herr Ed här ovanför inte kör med den. Det är så fult att jag vill spy varje gång jag ser det. Jag skojar inte. Det är så oattraktivt, så omoget, så fult och så... fel.


Tack för mig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: