2009-05-11
 20:12:04

Härlig slappkväll

I've got another confession to make (Foo Fighters - Best Of You). Det är så jävla skönt i skolan när åttorna är borta på prao. Tyck synd om er själva, ta åt er, men det är faktiskt sant. Mindre ljud i rasthallen, mindre spring och grejer. Så det känns som att både sjuorna och åttorna är borta, faktiskt. Men fortfarande finns sjuorna kvar... tänker mest på Johans fanclub som springer runt till hela klassen och fnissande frågar "går du i Johans klass?". Man kan nog inte ge dem förstapris i diskretion, om jag säger så.

Jag gillar att driva med dem. De brukar kalla honom för Harry Potter eller något liknande, som något kodnamn. Men eftersom att de satte upp en lapp på hans skåp och skrev "Johan Lindberg = Harry "Johan"/James Potter" fattade jag vem de pratade om idag i rasthallen när tjejen med en mössa med kaninöron på huvudet sa till sin andra kompis: "Det gäller Harry Potter", och jag vek in lite snabbt med att ropa: "Snackar du om Johan Lindberg?" Höhö, de är så söta så det blir äckligt. Sliskigt, patetiskt och ändå kul.

Sitter här och äter lite av chokladen jag fick av F när han kommit hem från Bryssel. Tyvärr måste jag äta upp den inom en väldigt snar framtid, eftersom chokladen inte innehåller några konserveringsmedel som gör att den håller längre. Vilket i och för sig är bra, men jag vill inte äta upp chokladen. Då måste jag ju åka tillbaks dit och köpa nytt...!



Haha, jag vet. Chokladen är inslagen i fint guldfärgat papper, men innehållet... åh. Ni förstår nog inte min ångest över att behöva äta upp chokladen. Det gör jag dock inte ikväll, som tur är.
Imorgon har vi nationella prov i kemi. Vi ska ha skrivdelen imorgon, då vi har 150 minuter på oss att skriva (!), mellan 8.20 (eller nja, det är samling då, tror vi börjar skriva 8.30) och 10.50. Jag är inte alls förberedd. Men Martin säger att det här inte är något vi kan plugga till, dessutom kan vi inte bli sänkta i NO, så det ska man nog ha i åtanke medan man sitter där i färd med att bita på naglarna av nervositet.

Nåja, ska läsa igenom mitt tal nu, kanske vore bäst att läsa det för någon. Hörs senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: