2009-05-15
 17:36:07

Plugg i helgen? Jodå.

Idag slutade vi som sagt 13.20. Janne skulle på möte för att redan nu börja planera inför höstterminen. Han ska tillbaka till sin tjänst där han får "bossa lite på skolan" istället för att undervisa, blir nog jäkligt jobbigt under hans allra sista lektion.
Så jag drog hem efter spanskan, gjorde sällskap med Elin på vägen. Vädret var fint, det blåste visserligen lite, men det kunde man inte klaga på. Har pluggat spanska och glosorna börjar fastna. Ikväll ska jag börja läsa igenom texterna vi ska ha på provet:
- Miguel de Cervantes, biografi
- Don Quijote, den mest berömda delen om slaget med väderkvarnarna
- Dåtidsformer (vi gjorde, jag ringde osv., till skillnad från det vi redan har lärt oss, vi har gjort, jag har ringt)
- Fakta om Påskön och monoliterna

... finns säkert massa annat också. Bara att kolla upp det sen... jag har bara inte lust. Dags att hitta på något annat, börjar bli hungrig redan nu så jag får väl käka något litet. Hörs senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: