2009-05-21
 17:47:56

Skräckscenario och Farsta Centrum

Hej!
Ledsen att jag inte hann uppdatera bloggen tidigare, det blev rätt stressigt.
Fredrik ringde och väckte mig strax vid tolv, bad mig att komma över. Så jag drog på mig lite kläder och fixade mig, sen drog jag dit. Tänkte ta bussen men den vart så sen så jag gick. Duktigt av mig.
På vägen dit upplevde jag årets skräck. På väg från Örby Slott in mot Liseberg såg jag kanske tjugo meter framför mig ett barn på 3-4 år som stod bredvid en barnvagn. Det såg även ut som att det var någon som lutade sig över barnvagnen, kanske satt det något mindre barn i barnvagnen som behövde hjälp med något, så då tänkte jag att kvinnan kanske höll på med något sådant liknande.

I varje fall när jag närmade mig såg det mer och mer konstigt ut med tanke på kvinnans ställning, hon stod väldigt lutad, och lite väl för långt in i barnvagnen, om det nu var så. När jag gick förbi låg kvinnan halvt över en cykel bredvid barnvagnen, troligtvis avsvimmad. I panikögonblicket då jag såg detta tänkte jag att kvinnan kanske legat där en längre tid och kanske varit död. Däremot kändes det lite överdrivet, så jag stannade en bil i närheten och bad dem att ringa SOS. Gud, mitt hjärta slog så fort att jag hade svårt att andas, mina ögon tårades och jag var så rädd. Usch!

I varje fall berättade jag om detta för Fredrik när jag kom dit. Han blev inte lika skärrad som jag blev, mest förvånad och lätt chockad. Hoppas att kvinnan blev omhändertagen sen. Det konstiga var att hennes dotter, åtminstone den lilla flickan som stod bredvid, inte sa ett knyst, hon stod bara och kollade sig omkring. Antingen förstod hon inte vad som hände, eller så var hon djupt chockad. Ingen aning, men det var nog årets läskigaste grej hittills.
Vi lagade wokgrönsaker med ris och chilisås till lunch innan Marianne kom över för att skjutsa oss till Farsta.
Väl där köpte vi först och främst en kockkniv till Fredriks pappa som fyllde år i måndags (18/5). Marianne ansåg att det var otur att ge någon en kniv i present, men vi la vidskepligheterna åt sidan bara för idag och gjorde som Fredrik sa.

Senare åkte Marianne hem, jag och Fredrik letade vidare efter balkläder åt honom. Inne på Dressmann stod jag och dreglade över honom då han tagit på sig en svart kavaj med matchande byxor, som vi till en början faktiskt tänkte köpa, tills vi såg prislappen på kavajen. 1999 :- ! Nej du, aldrig. Då måste han spara barnbidrag i två månader för att få ihop till den summan, och byxorna var nog inte heller så billiga kan jag tänka mig.
Vi gav upp och gick till Jack & Jones och kollade där istället. Hittade en skjorta och två t-shirts, samt ett bälte, för ca 700 :-. Det var rätt okej faktiskt, bra kvalité till ett hyfsat pris. Sen gick vi och fikade på McDonald's och på brickan fann fröken Språkpolis denna irriterande reklam:




Aaaah, jag blev tokig! Det är en reklam för deras nya McSalad Shaker, "omskakade bokstäver" kom vi fram till att det skulle vara. Hmpf. Dyslexiker.
Fredrik kom sedan med mig hem hit ett tag, vi vilade lite, och sen drog han hem. Så vad händer ikväll då?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: