2009-05-27
 22:57:05

Trefaldiga mästare - Barcelona!

Jaha, vi kan ju bara gissa vilka som vann.
BARCELONA - MANCHESTER UNITED 2-0!
Helt fantastisk match, mycket händelserik. Det var många saker jag tänkte på under matchens gång. Hur orkar Sir Alex Ferguson (Uniteds tränare) tugga samma äckliga tuggummi under dryga 90 minuter? Jag börjar faktiskt tänka nu på hur länge jag själv brukar tugga på samma tuggummi... kanske inte är så fräscht egentligen.
Och när Scholes från Manchester kom in sa pappa: "Vi ser hur länge det dröjer innan bråkmakaren Scholes får ett gult kort." Tre minuter var allt som krävdes innan han bensaxade en Barcelonaspelare. Gult kort!
Cristiano Ronaldo var irriterad, det var ett faktum. Redan innan matchen var han irriterad, svarade kort och irriterat på frågor och himlade med ögonen. Även under matchen förekom denna ögongest flera gånger, irriterade blickar... man undrar om han förutspådde förlusten redan innan matchen. Haha, synd.

Ni som såg matchen såg säkert Messis komiska mål, då han flög in från ingenstans som en lealös docka och nickade in bollen i mål. Inga rörelser alls i kroppen, han flög bara sidledes och träffade bollen med huvudet som störtade in i nätet. Det var det roligaste mål jag någonsin sett, mycket snyggt också.
Själv hade jag tippat 2-1 till Barcelona, men jag insåg snabbt att jag varit lite för snäll. Manchester sög!

Vinnarceremonin var så vacker, så maffig och helt fantastisk. Kul att betrakta Ronaldos ansiktsuttryck, fortfarande irriterad, nästan förbannad. Vad var det med honom? ;) Can't handle some competition?
Jag rös när lagkapten Puyol lyfte pokalen, då hela stadion exploderade i guldkonfetti och publiken blev vild. Ah, helt galet!

Felicidades por la victoria, Barcelona!





Nu skriver jag inget mer för kvällen, vi hörs imorgon istället. Godnatt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: