2009-05-10
 11:55:36

Beach 09-hets!

God förmiddag!
Somnade runt fyra och vaknade tio, fick mig i alla fall sex timmars sömn... även om jag kanske behövt mer.
Det regnade nyss, verkar dugga fortfarande. Ska dra till F i Flemingsberg/Visättra alldeles strax.

Kollade runt lite på Aftonbladets hemsida, brukar läsa där varje dag. Och jag har insett att beach 09-hetsen börjat märkas på mig också. Jag får ångest när jag ser på mig själv i spegeln och undrar "hur fan ska jag komma i form till sommaren?". Men sen kommer jag på mig själv. Skit samma! Jag får väl se ut som jag gör. Beach 09-grejen stressar bara upp folk, får oss att tro att vi är ur form även om vi faktiskt inte är det. Man ser supersmala bikinimodeller som visar upp badmodet, man ser ännu smalare tjejer som ska försöka visa upp kläder för exempelvis H&M, Gina Tricot eller Kapp Ahl. Supersmalt är inte supersnyggt! Det är hemskt.

Tänk er de där smala tjejerna, vars revben syns genom tröjan, som faktiskt vill ha lite mer kött på benen, lite mer fett. Medan många andra vill se ut som de gör.
Det är dags att lära sig att man ska vara nöjd som man är, om man är av normalvikt. Och man kan väl lika gärna vara stolt över sig själv om man är lite mullig också? Vägen till en "perfekt" kropp går inte genom svält. Ät vad du känner för, men glöm inte att kanske gå en promenad någon gång då och då.
Det är okej att inte ha XS i kläder. Det är okej att bojkotta size 0-idealet.
Det är okej att vara sig själv.

Hoppas ni får en trevlig dag, trots vädret. Vi hörs lite senare. Hej så länge!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: