2009-05-05
 07:21:45

5/5-2009

Usch, jag är så trött! Jag har verkligen svårt att somna i tid, därför blir jag såhär trött om morgonen.
Väckarklockan ringde och väckte mig först halv sju, ställde den på snooze i en halvtimme och så väckte den mig nu igen klockan sju. Idag slutar min skoldag klockan tjugo över två, och det känns som att det är en hel evighet fram tills dess.

Sitter och kollar igenom Webbmatte nu, ursäkta - men jag förstår inte mycket. Hur ska det gå för mig i dag på nationella provet? Tydligen är det en del med blandade uppgifter, och jag känner mig väldigt nervös inför detta. Har alltid haft problem med matten sen i åttan då vi hade Lotta som hatade mig och gjorde allt för att sänka mig. Och hon lyckades. Nu sitter man här, biter på naglarna i hopp om att klara provet, när man i själva verket har haft det bättre innan Lotta satte mitt allra första IG på ett prov. Sen dess har allt bara gått neråt. Hennes fel, inte mitt! (skyller ifrån mig som vanligt)

Nåja. Skoldagen ser precis ut som vanligt. Det är tisdag, vilket betyder fisk, potatis och filsås i lunchväg. Egentligen ska vi ju ha hem- och konsumentkunskap men eftersom det är NP ställer de in den lektionen. Efter NP har vi musik, spanska, lunch och sist men inte minst NO (eller matte, man vet aldrig). Jag vet själv att jag kommer somna direkt när jag kommer hem igen. Åh, min varma, sköna säng...

Nej, dags att ta mig i kragen, gå upp och se dagen i vitögat. Ta dagen som den kommer och ångra inget. Eller jo, kanske matteprovet...
Ha en trevlig dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: