2009-03-29
 14:56:56

Idag ska vi gå i kyrkan! Eller... det kanske är för sent nu.

Det blir tydligen ingen fika med Emilie idag. Snopet. Hon är kvar i Västerhaninge hos Tias och jag sitter hemma själv. Äsch. Det kan vara skönt att bara ligga hemma och slappa också, ladda upp inför måndagen.

Vi ska börja med ett nytt projekt imorgon på SO:n. Vi ska skapa en egen religion. Haha, tänk hur det skulle se ut. "Bertling-religionen - för alla dem som ger blanka fan i om det finns en Gud eller inte." Och vad ska man tro på i min religion, i såna fall? Ja... att man helt enkelt får leva efter sina egna begär, behov och sin ork. Vi tar ett exempel, Islam. Där är det vanligt att folk går och ber fem gånger om dagen. De behöver inte gå till någon moské, det kan ske inne i badrummet om så önskas. Förresten, det verkar ju vara ett måste för dem... Nåja. Så fem gånger om dagen verkar alltså nödvändigt för att nå ett bra och härligt liv efter döden. Räck upp handen om du tror på ett liv efter döden.
Tystnad.
Någon räcker upp handen, jag tycker synd om honom.
Alla andra sitter stilla, tysta, någon hostar som vanligt i den otroligt stora salen. Det ekar. Han hostar igen.
Nej, majoriteten tror att när man dör, så dör man. Man reser sig inte ur kistan och förvandlas till en hund, alltså. Hundar har vi redan gott om, det behövs inte komma några fler som varit människor tidigare.

I alla fall. Jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga för att skriva om en egen religion. Vad ska man ha för mål i sin religion, vad ska det stå i de heliga skrifterna, vad bör man göra, vad ska man absolut inte göra?
Jag har uppenbarligen jättesvårt för sånt här. Det är med största säkerhet för att jag själv inte tror på något som stavas religion eller GUD. Det finns inte i mitt vardagliga vokabulär. Jag går inte och säger "OH MY GOD!!!!" eller "Herre min skapare!". Nej, det funkar inte. Det skär sig som mjölk och juice, för att citera Snook och Organism 12 ("Lejonhjärta", sök på Youtube, det är för i övrigt en bra text!).

Klockan är tre, kom ni ihåg att ställa fram klockan en timme? Det blir sommar snart! Jag vet, det är inte troligt med tanke på dagens väder, men... dags att tänka framåt. Det kommer snart, ska vi se. Dags att sudda bort söndagsstämpeln från den här dagen nu. Ciao!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: