2009-03-11
 21:56:48

Onsdag

Fick veta många betygsrelaterade grejer idag.
Krönikan vi lämnade in IGÅR fick vi tillbaka idag och jag fick såklart ett G eftersom det är det Janne förväntar sig av mig och han läser inte ens mina uppsatser utan skriver bara ett G. Förutfattade meningar, heter det nog. Ja jag är ganska besviken. Rev skiten i några hundra delar och kastade resterna av min ilska i papperskorgen. Synd att han inte såg det.
Vet ni, jag tänker nog vara så brutalt ärlig på nästa utvecklingssamtal, att jag kommer se honom i ögonen och säga: "Du underskattar mig. Och det är inte bara jag själv som tycker det, jag har hört från många andra av dem i klassen, att det verkar som att du faktiskt underskattar mina kunskaper i dina ämnen. Vilket känns ganska ruttet." Vad sägs? Ganska stolt är jag över att ha kommit på något så bra.

Sen fick jag VG på uppfinningen vi lämnat in, detta i ämnet teknik (som jag aldrig fått VG i!), och sist men inte minst fick vi veta vad vi fick för betyg på nationella proven i svenska. Även där har vi KÄRE JANNE... och jag fick en ynklig 5.2-poäng. 4 på uppsatsdelen (att skriva är mitt liv och mitt framtida levebröd, att jag får en så låg siffra på det här är fan ironi), 6 eller 5 på läsförståelsen och 4 på muntliga delen. Av detta får han fram 5.2 poäng. Vilken jävel. Jag borde gå till andra svenskalärare och be dem bedöma mina G-arbeten som jag fått tillbaka av Janne. Säger de att jag skulle fått ett högre betyg än G lär jag sparka min svenska- och SO-lärare i skrevet. Så det så. Jag måste våga säga något, jag kan inte låta mig själv bli undanschasad och undervärderad jämt. Time to change.

Drog hem till Fredrik efter plugget, det blev The Simpsons och senare middag köpt från Östbergagrillen. Drog hem vid tjugo i, tog bussen och var hemma till åtta ungefär. Det blir till att börja läsa Anne Franks dagbok innan man somnar. Vi ska egentligen stanna hemma hela dagen på tisdag och läsa ut den för att diskutera boken i grupper, men jag väljer att göra det tidigare så man kan spendera dagen med att göra något annat.
På tisdag är det nämligen två år sedan jag och Fredrik blev tillsammans, så vi ska hitta på något under dagen som blir så lysande perfekt när man kan åka in till stan och grejer. Ganska kul. Hihi.

Nej, ska dra mig undan och göra nyttigare saker. Ha det så bra. Ciao!


Sandra Yuksel

Go Natha! Säg så på utvecklingssamtalet för dom förväntar sig alltid att man ska sitta tyst, hålla med, le och nicka...ställ Janne mot väggen gumman. Ärligheten varar längst och även om han blir ställd kan han ju iallafall tänka på det framöver för det han inte vet kan han inte försöka förändra! Vet att du pratat om det tidigare...om det har fortsatt framtills nu har det gått för lång tid. PUSS <3



PUBLICERAT: 2009-03-11, 22:10:38 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: