2009-03-28
 10:26:51

Jag är vaken! Det är helt otroligt!

Hann inte skriva igår, det blev ett rätt hetsigt schema.
Först på dagen hade vi matte, efter det NO-arbete med bilen. Vi blev klara och skickade in vårt bidrag till designtävlingen på FuturEnergias hemsida.
Sen hade vi en kille på besök som berättade om olika brott och straff. Han frågade några av oss som kom först om vi kunde driva lite med någon av dem som kom sent, så alla väljer ju klart Armin.
Resultatet blev så att när Armin kom in började den här mannen att prata med Armin, som att de kände varandra sen tidigare. Och han kallade Armin för serb. Det är det värsta man kan kalla honom. Du kan kalla honom alla fula ord du kommer på, utan att se en enda muskel röra sig i hans ansikte. Men säger man "serb" blir han skogstokig. (Han är från Bosnien.)

Efter brottsmannens besök hade vi prov i andra världskriget (= världen gick under) och under de närmaste två timmarna hade jag valt att skriva G-provet. Förlåt, men jag tar nog hellre det säkra före det osäkra. Det gick bra faktiskt, förutom att jag lämnade en fråga obesvarad. Det går nog bra ändå, jag skrev ganska mycket på alla frågor.
Satt kvar ett bra tag efter jag skrivit klart, väntade på några, drog hem. Senare drog jag till Östbergagrillen för att träffa några där och äta, sen blev det film hemma hos F.

"1408" var en konstig, obehaglig film. Det var ett under att jag lyckades somna i natt, faktiskt. Den liknar lite "The Shining" med allt det psykiska överallt. Den handlar om en man som vill komma in i ett rum på ett hotell i New York, trots att hotellpersonalen avråder honom, är han fast besluten att försöka bevisa för folk att rummet inte är så jävla farligt. Men det sägs att ingen har överlevt mer än en timme, vilket han självklart ser som skitsnack. Se den själv om du vill veta resten. Jag tänker då inte se den igen...

Idag blir det till att träffa Settan och Sandra inne i stan. Det ska bli en mysig dag vädret till trots, vi lär hitta på någonting som inte kräver fint väder ute.
Ikväll ska jag kompensera min stackars bror för att jag inte var hemma igår kväll, vi ska väl se på teve ett tag, sen blir det till att släcka ner för Earth Hour 20.30 i en timme, missa en del av Sveriges VM-kvalmatch, och sen 21.30 får vi slå på teven och se om Sverige gjort bort sig totalt.
Ha en bra dag så hörs vi senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: