2009-03-16
 20:16:36

En dag kvar :)

Ja, för imorgon är vi lediga, och inte nog med det, så fyller Louise 16, och jag och Fredrik har varit tillsammans i 2 år! Helt otroligt, jag kan själv inte fatta att det gått så lång tid. Och jag ska ge honom något riktigt personligt, nämligen en text. Den ska heta "Varför jag tycker att du är min förebild". Och på det sättet får man lyfta fram endast hans bra sidor och inte babbla om allt jag redan har sagt förr, "jag är så glad att jag har dig, du vet att jag älskar dig, du är mitt allt" yeah... men han vet det redan. Så jag tänkte byta ämne och skriva i den stilen istället. Låter kanske lite löjligt, men själv gillar jag det.

Så idag började återigen en temavecka som behandlar "Andra Världskriget". Vi såg återigen filmen "Sophie Scholl" och den är ju bra men alltför lång och på vissa håll långtråkig. Skulle sedan rita en slags affisch/poster med temat Andra Världskriget. Vilket är det första man tänker på? Jo. Hakkorset. Såklart att det är det stora alla har på sina affischer. Haha, det ser lite kul ut, för nu hänger det lite affischer i trappan, så vår skola ser ut som en jävla nazistskola nu. Men det försvinner nog efter temaveckan.

Herrejävlar! Vet ni vad jag läste om i tidningen? Det var en man som bråkat med sin granne ett bra tag, detta hände för ett år sen, och det brukade vara ganska så allvarliga bråk, så pass allvarliga att polisen ibland inte ens vågade åka ner till byn för att det var typ samma stämning som i Tensta, Rinkeby eller Rosengård. Ni fattar poängen. Somalia Junior.
Så mannen stod en dag i trädgården, fullständigt ovetandes om vad som kom bakom honom... och pang! Grannjäveln slog honom allt vad han kunde med en hammare, och mannen överlever mirakulöst. Det enda som inte är HELT återställt är hans huvud, eftersom skallbenet krossades så ser han ut som en mosad potatis i pannan nu, och ibland rann det hjärnsubstans ur näsan på honom förut. SNUSK. Snacka om kul, när man snyter sig så tappar man bokstavligen fem IQ... låt oss säga att sensmoralen i det hela är att man inte ska bruka våld när man bråkar med grannen, utan skäll bara ut honom istället, så slipper vi se ut som mosade potatisar hela bunten.

Ikväll läser jag ut Anne Frank. YES!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: