2009-03-09
 22:55:40

85 %

Vi ska ganska säkert flytta till Hägersten. Tillbaks till Hägersten, där jag föddes, och där jag spenderade ett år tills jag dedikerade femton år åt Örby och Älvsjö. Nu ska vi flytta tillbaks, dock inte till samma ställe, men samma område, samma ortsnamn. Det är konstigt att jag har problem med det eftersom jag inte minns ett skit av hur det var när jag bodde där sist. Men det är mest för att jag inte vill lämna mitt hem, här. Skumt. Men så är det.
Det blir nog bra när man börjar gymnasiet, då man har nära till tunnelbana och buss med endast några minuters gångavstånd, dessutom är det inte så farligt långt bort till Liljeholmen, och därifrån kan man ta sig vart som helst. Till och med hit hem. Ah, nostalgi. Vilken hemsk känsla.

Och nu till något helt annat (jag vet att någon brukar säga den engelska motsvarigheten...), nämligen den fantastiskt roliga mediacirkusen kring Chris Brown och Rihanna. Jag förstår inte vad det svåra är.
Chris Brown har misshandlat sin tjej. That's it. Hon har berättat, han har (typ) erkänt, de säger sig ha DNA-bevis i bilen... kan man inte bara slänga honom i finkan då? När allt ändå ligger på bordet framför näsan på en?
Nej. Klart inte. Folk därute vill ju veta mer smaskiga detaljer. Men nej tack, det är lugnt. Låt dem sköta sitt eget.
Hörde att Oprah (crazy kvinna som har en egen talkshow och löser snyftproblem? Ja, precis) också lagt sig i detta och tänker göra ett helt program om kvinnor som blir misshandlade i hemmet. "Jag vill göra detta program för att stödja alla 'Rihannor' därute", och hon tillägger även ett varningens ord: "Gå inte tillbaks till honom, för han kommer bara slå dig igen. Det ser då ut som att han tror att det är okej, att du ändå förlåter honom. Stanna inte kvar hos Chris!" Oh boy, is she crazy or what.

Ska hinna plugga lite inför konsumentkunskapsprovet som vi har imorrn, sen ska jag sova. Och inte somna vid ett som i natt. Vilken hemsk natt det var! Usch. Att man inte vänjer sig snart.
Godnatt på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: