2009-06-03
 22:12:26

Klassens dag + "bal" imorgon

Jag insåg nu att i många inlägg har jag bara text och det kan vara i flera dagar. Sen helt plötsligt kan jag lägga upp tusen bilder i ett enda inlägg och då ser det riktigt skumt ut. Nåja, så blir det väl ibland.
Prövade nyss min balklänning som jag får användning för imorgon kväll och först var det en riktig pina att få på mig den tills jag upptäckte att dragkedjan på sidan gick att dra ner ännu längre. Den sitter bra och är skitfin, så den duger mer än väl. Däremot har jag inga skor att använda men till skillnad från alla andra tänker jag inte slösa tusentals kronor på att köpa några, utan jag tar några snygga jag har hemma. Lika bra, det är ekonomiskt också.

Jag blir rätt irriterad på folk som spenderar flera tusen spänn bara på en enda balkväll. Visst att det blir ett minne för livet, men det är just för såna här grejer som vi egentligen inte får kalla det "bal" längre, utan nu ska det tydligen kallas för "niornas avslutningsfest", just för att folk tar detta på alldeles för stort allvar och att man istället för att tänka det som en stor och fin bal ska tänka det som lite mingel på skolgården, mat och dans. Vilket det är, till punkt och pricka. Slår vad om att någon kommer i limousin också, bara för att hon eller han missat hela grejen med namnbytet på grejen.

Jag har ont i halsen och är smått hes. Kul, älskar att få en "ny röst", det låter så kul. Jag minns en gång då jag hade en så hes röst att min killkompis tyckte att jag lät sexig i telefon, men när jag fick höra min egen röst inspelad tyckte jag att jag lät som Fran Drescher, eller Fran Fine i "Nanny". Nåja, alltid något. Än så länge är det inte jättejobbigt.

Sitter och läser igenom sångtexten till vår kampsång vi ska skrika ut över skolgården nu på fredag. Det ska bli kul! Dock har jag två saker kvar att fixa; "Mulan-byxor" och svart hårfärg. Jag vet inte ens om jag orkar lägga pengar på någonting som ändå försvinner om någon dag (hårfärgen alltså). Kanske bara kör med en typisk kinesknut med en pinne på huvet och ett par småsäckiga brallor till min bruna kimono med en massa grejer på. Det borde väl ändå fungera, det är sminket folk mest kommer känna igen stilen på.

Klass 9A kommer att ha tema... (laugh all you want, I just did) fjortisar. Förstå själva vilka idioter! Ska jag vara ärlig kommer jag inte se skillnad på vissa. Haha.
9B har jag ingen aning om, jag hörde något häromdagen men minns inte vad det var för något. Det ska bli kul att se hur alla ser ut på fredag i alla fall.

Nåja, det är redan torsdag imorrn, först klassens dag då vi ska se film och äta lite godis, sen ska vi få gå hem och fixa oss inför kvällen. Ganska skönt! Tror jag bloggar lite imorgon bitti om jag orkar, annars hör jag av mig när jag kommit hem. Hoppas ni hade en fin dag. Puss och kram, godnatt!


J

Tycker i allmänhet att niornas bal, fest, whatever var en stor besvikelse. Lite middag, lite snacka med sina vänner, lite musik. That's it.

Jag gick nog hem innan det slutade för att det var så misslyckat.



PUBLICERAT: 2009-06-03, 23:00:33 | URL: http://merryhappy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: