2009-06-08
 15:16:23

Gud vad jag är trött på politik

Jag är så glad att vi slutar skolan imorrn.
Det finns några man kommer att slippa, som man inte kan vara omkring. Alla som leker något, som irriterar omgivningen och de som är falska. Jag är så glad att jag kommer få en helt ny start i höst, slippa tänka på all skit som hänt tidigare och bara börja om. Lämna det gamla bakom sig, glömma och gå vidare.

Idag var en rätt skön dag i skolan. Vi började med att förlora matchen i fotboll mot lärarna med 4-8 (eller något liknande). Sen gick vi tillbaka till skolan och städade ute i korridorerna och i klassrummet, samt städade ur våra skåp och lämnade dem helt tomma, innan det var dags för niornas lunch.
Den sista lunchen i grundskolan bestod av rostbiff och potatissallad med grönsallad till. Efterrätt blev en smaskig jordgubb och vaniljglass. Under lunchen hörde vi roliga tal från lärarna, Janne och Britt sjöng en sång tillägnad vår härliga klass och priser delades ut i orienteringen, Sjöängsloppet och senaste dikttävlingen, där 9C dominerade stort. Vi är klart bäst!

Nåja, vi gick hem efter lunchen och nu sitter jag hemma, tar det lugnt. Känner mig definitivt bättre än igår, men det lär ändå bli jobbigt att dra på skolavslutning imorrn. Skönt att ha det överstökat sen så man kan ligga hemma och bli frisk istället för att behöva gå upp tidigt varje morgon, göra sig i ordning och smälta hjärnan i fem timmar. Skönt att ha tio veckor bort från det i varje fall!

Någonting annat jag är riktigt trött på förresten, det är allt politiksnack. Usch, jag orkar inte höra mer. Center hit, vänster dit, moderat här och socialdemokrat där... bla bla. Nu är EU-valet över. Kan vi inte bara släppa det nu?
Alltid är det folk i min klass som älskar att snacka om politik. Sverigedemokraterna är även de ett hett ämne, trots sina idiotiska budskap och sin skumma propaganda som många anser vara glasklar och inte alls rasistisk, medan vi andra säger tvärtom.

Okej, jag ville bara få min röst hörd/läst, jag tänker inte själv börja snacka politik, jag som inte alls är intresserad.
Och nej, det är inte alls på grund av "såna som mig" som världen är så galen och konstig. Det är inte på grund av "såna som mig", det är på grund av att "folk som ni" bryr er för mycket! Låt livet gå i sin egen takt istället. Och sitt inte och snacka om politik som om ni vore 55+, ni i min ålder är ju faktiskt bara 16... tagga ner lite. Ni är inte politiker än. Inte än.
Det är kul att ni bryr er, men det finns en gräns.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: