2009-07-29
 15:46:04

Stay ups och skadade fötter

Tjena!
Emilie väckte mig strax innan tolv och bad mig komma över, så det var precis det jag gjorde. Borstade tänderna, tog på mig lite kläder och stack. Mindre än en minut senare stod jag utanför hennes dörr. Det är perfekt att bo så nära och kunna träffas så ofta. Om hon nu inte är upptagen, vilket hon brukar vara, haha.


Vi åt lunch hos henne, spaghetti med köttfärssås som smakade lite tacos, gick senare till Högdalen, och på vägen dit fick jag skavsår och blåsor (det går så fort!), eftersom jag var dum nog att gå i flipflop. Hade ju inte räknat med att vi skulle dra ut och när jag drog till Emilie, därför tog jag ju flipflop hem till henne. Och jag orkade inte gå hem och byta skor så jag får väl skylla mig själv lite. Emilie letade en hårfärg men den fanns inte på ICA där den brukar finnas, den var slut. Så hon köpte istället ett par såna där knästrumpor som hon skulle sätta fast i en... vad heter det? Någon av dem hette i alla fall "Stay ups". Hjälp mig, jag kan ingenting.
På vägen hem föreslog Emilie att jag skulle gå barfota, men eftersom jag aldrig går barfota har mina fötter inte haft en chans att vänja sig och bli lite hårdare och tåligare. Det blev med andra ord inte mycket bättre.


Ska ner och köpa glass med brorsan nu. Emilie skulle ut och träffa Nettan, Jocke, "Ryssen" och någon mer, kände att jag inte hade lust att hänga med, och dessutom behövde jag dra hem och plåstra om mina trasiga fötter, eftersom Emilie inte hade några plåster hemma.
Hör av mig lite senare, ha en fin eftermiddag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: