2009-07-08
 00:46:34

Hemma igen (men vill tillbaks...)

Hej! Nu är jag hemma igen... och oj, vad mycket man har att berätta!
Vi kom fram till Arlanda vid halv nio på kvällen. Planet lyfte strax efter två och det var alltså en drygt sex timmar lång resa. Bussen från Playa Feliz gick elva och tog oss till flygplatsen (Aeropuerto de Gran Canaria). Tur att man packade det mesta igår kväll och fick sova lite längre imorse, hehe.
Jag har ju berättat lite vad som hänt, för er som uppmärksammade att jag faktiskt skrev hela två inlägg under resan. Oj, vad mycket. Skoja.
Det blev lite konstigt skrivet då jag inte kunde skriva med hela svenska alfabetet, som jag sa. Men jag hoppas ni förstod ändå, haha. Man får ju göra det bästa av situationen.

Vistelsen på Gran Canaria har i alla fall varit jättebra, vädret var bra, maten var bra trots att man faktiskt inte åt något typiskt spanskt. Okej, jo mamma åt någon spansk omelett som var som en helt vanlig omelett - men med pommes frites inuti. Så frestad var man inte direkt att testa den, kan jag säga. Vi åt kinamat tre gånger (sluta garva), vi åt pizza, lite kötträtter och annat, det var väl okej mat för att vara där i en vecka. En sak jag tyckte var lite rolig med en kines som serverade på restaurangen, var att hon skulle försöka säga "kyckling" på svenska vilket resulterade i att hon sa "kukling"... ursäkta, kunde inte låta bli att lägga märke till det. Kalla mig gärna pervers, men det var svårt att missa.

Vi träffade ju Fredrik och hans familj också. Efter många om och men, och mycket problem med att hitta till stranden Amadores, träffade vi dem, solade och badade och byggde en mur av sand som någon ungjävel sparkade sönder. Kul. Fredrik och hans familj åker hem imorgon, då vi trodde att även vi skulle hem (men vi läste fel...), sen ska vi ses på torsdag. Imorgon ska jag träffa Elin, vi ska till stan och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på men något blir det väl. Jag har dessutom lite pengar, så jag kanske kan inhandla något... :) Vi får se.

Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Hör av mig imorgon. Ciao!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: