2009-07-01
 23:45:50

Pa Gran Canaria (langt inlagg)

Hej allihopa!
Jag hade ju tankt att surfa pa min egen dator men tydligen har de extra kostnader for det har. Synd.
I alla fall. Vi kom hit igar vid tre ungefar, till hotellet/resorten som heter Playa Feliz, som for i ovrigt betyder Glada viken. Gulligt namn, eller hur? ;)
Vi har hunnit gora ganska mycket pa den korta tid vi vistats har. Vi lag och solade vid poolen precis utanfor rummet som ser ut ungefar som en lagenhet, och nar vi, jag och Jesper, gar upp fran baddsoffan som vi sover i, ar det forsta vi ser poolomradet. Ratt schyst, faktiskt. Vi ater frukost pa rummet eftersom vi inte bokat in frukost pa hotellet, men det ar lika bra det.

Igar kvall nar vi skulle ut och ata motte vi pa en skum snubbe som sag ut som min forra grekiska gympalarare i orbyskolan, dock hade han brunare tander. Han borjade babbla pa norska med oss om nagot stalle som hette "Anfi" nagonting, han rekommenderade nagra hundra ganger att vi skulle dit, allt var gratis, till och med taxiresan dit var gratis. Jag tyckte att nagonting var lite skumt med hela grejen, anda ville mina foraldrar aka och se vad det var for nagot.
Sa imorse vid tio vantade en taxi pa oss utanfor hotellet, vi akte nagonstans och hamnade pa ett underbart hotell och blev genast guidade av nagon svensktalande chilenska runt hela omradet.

Det var som att man kunde kopa sig en lagenhet dar, alltifran en etta till en penthousevaning, som man kunde aka till en eller tva veckor om aret, man kunde hyra ut och pa sa vis tjana pengar pa den... jag forstod lika lite som ni, tro mig, men i varje fall tackade vi nej efter de fyra timmar vi gick runt pa hela omradet, blev bjudna pa glass och annat.
Ja, skumt var det verkligen. Vi at lunch vid tre nagonstans och akte hem strax efter det.

Imorgon har vi i alla fall inte planerat nagot. Mamma foreslog "sova" tidigare idag vilket jag inte har nagot emot... men sa lar det nog inte bli. Far se hur det blir. Det ar i alla fall hyfsat (forjavligt) dyrt har. Sa jag kan inte garantera att jag bloggar har igen, men vi far se hur det blir, om jag vaxlar in mer svenska pengar till euro pga angest, hehe.

Kanske traffar Fredrik ocksa, han och hans familj kom hit idag. De bor en bra bit harifran, kostar fan femhundra spann att aka till dem sa vi ska kolla om det gar en buss till Puerto Rico, dar de bor alltsa.

Hoppas ni har det bra (hoppas det suger dar hemma i Sverige, haha), vi har det bra har. Kunde i och for sig varit lite battre men jag kan inte klaga. Maste dra snart, har fem minuter kvar pa min internettid. Det kostar en krona i minuten!!!
Adios amigos, ta hand om er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: