2009-01-24
 00:21:33

Fredag!

Det har varit en händelserik dag, mest eftermiddag och kväll, denna fredag. Fick VG på en text angående trafficking, mitt fjärde VG i rad nu! *glad* Det blev bio efter skolan idag då, drog hem snabbt, åkte sen med bussen till Högdalen för att träffa Johnson där för vidare färd mot Filmstaden Sergel. På Helgestavägen kliver Settan på bussen, vi satt och snackade lite och gick av i Högdalen, stod även där och snackade ett tag tills Johnson äntligen fick för sig att komma. Vi går på tillsammans med Settan på Hässelby strand-tuben, hon går av några hundra stationer före oss och nu ska jag berätta något ytterst pinsamt som hände mig och min resepartner Fredrik Johansson. Vi åker en bra bit förbi The Civilization, dvs stan och allt man känner igen, utan att veta om vart vi ska av (tror dumt nog att det faktiskt existerar en tunnelbanestation som faktiskt heter Sergels torg...) så vi satt kvar och passerade alla möjliga sorters stationer; Blackeberg, Brommaplan, Stora mossen... till slut fattade vi att vi åkt alldeles för långt så vi gick av i Johannelund (!?!?!?!?) och där väntade vi på Hagsätra-tuben tillbaka, för jag ringde Rebecka och fick veta att vi skulle ha gått av på HÖTORGET. Vi åkte tillbaka och efter att totalt ha åkt 47 stationer i över en timme kom vi fram men vi hann inte äta middag utan köpte bara läsk och popcorn till filmen, "Australia". Filmen var konstig i början men i slutet sådär. Rebecka började gråta som vanligt och det var nog någon mer som gjorde det, höhö. Sen på väg ut från filmen får jag för mig att sparka "fotboll" med colamuggen och jag lägger den på marken, sparkar den lite och får den i en perfekt vinkel och sparkar til den så att jag råkar skjuta muggjäveln på Malena. Pinsamt, men hon sa att det var ett bra skott i alla fall. Det skulle Peter allt ha sett! Vi tog tåget hem, jag, Elin och Johnson åkte vidare själva till Högdalen och fick gå hem för att nästa buss kom tjugo minuter senare, så vi gick en krånglig väg förbi Elin och höll på att virra bort oss igen (i Örby... jag får fan skärpa mig) men sen såg jag vad det stod på vägskyltarna så vi hamnade utanför Jakobs hus till slut där jag skrev till honom att vi var utanför men han hann inte se oss... och sen vid Aspövägens hållplats stod jag med Johnson och väntade på hans buss, sen gick jag hem och pratade lite med Fredrik. Så har min kväll sett ut, och jag är ganska så slutkörd. Imorrn ska jag kanske till Fredrik, om han mår bättre, annars ska jag träffa Emilie så jag har ju en upptagen dag hur som helst, yeehaa. Ska skriva på engelskan imorrn också, men det är inget stort orosmoln för mig just nu eftersom jag praktiskt taget ändå vet vad jag ska skriva. Det är lördag imorrn, och det är helg. Ingen skola. GUD SÅ SKÖNT! :) PS! Vissa som bevakar min bilddagboken har säkert lagt märke till att jag inte lagt upp bilder på länge. Det funkar inte på min dator och jag sitter knappt vid pappas dator längre, så vi ska försöka rätta till några problem på min dator men fram tills dess får ni nöja er med att kolla igenom gamla bilder. Ciao!


becky

jag grinar alltid till alla småsorgliga filmer x)


Kate

haha tack för kommentaren ! :D

bra blogg by the way ;)



PUBLICERAT: 2009-01-25, 12:15:56 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: