2009-08-03
 18:40:52

Bokmal eller läslus?

Så på ungefär två timmar lyckades jag läsa ut boken. Jag skojar inte. De är inte så långa, Magenta-böckerna. Den senaste låg på 152 sidor och det är väl det ungefärliga genomsnittet, 150 sidor. Typsnittet i boken är stort, så det kan vara en bidragande faktor till att boken känns kortare än vad sidantalet anger.
Jag vet inte varför jag fortfarande älskar att läsa de här böckerna. Det är något som gör att jag har fastnat för dem, men vet inte riktigt vad. Kanske för att jag redan har läst två och skulle lika gärna kunna läsa ut fortsättningen på tre böcker.




Så jag har 1-3, fjärde boken är på väg hem i posten och sen som sagt saknas den femte och sista boken. Gah! Jag blir verkligen tokig när jag inte hittar något jag letar efter. Och jag tänker inte ge upp.


Okej, så vad ska jag hitta på ikväll? Det är fint väder, så jag kanske tar mig ut en sväng. Emilie är inte hemma som vanligt och alla andra är väl bortresta eller försvunna i ett hål ute i rymden. Det brukar ju faktiskt hända. (?)
Nej men ge dig. Måste jag bli sån? Johnny Deppig. Hej.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: