2009-08-26
 17:35:32

Lång skoldag (även om vi slutade tidigare)

Hej hopp! Är hemma nu sen tjugo över fyra ungefär. Vi slutade lite innan fyra idag... jag satt och led sista timmen. Första timmen trodde jag skulle bli värst, men det blir den imorgon istället. Matte imorse i femtio minuter, imorgon är den sjuttio minuter längre. TVÅ TIMMAR MATTE! Lotta skulle vara skadeglad om hon fick veta.


Det regnade imorse. Gissa om jag tyckte att det var kul som fortfarande förnekar att hösten är på väg, i ett linne och en kofta.




Det ser rätt deppigt ut, va? Synd om han som inte har ett paraply där, han med den mystiska gula väskan.
Bussen vart fem minuter för senad så jag trodde jag skulle komma för sent till skolan. Sprang sista biten, därför blev bilden en aning suddig. Sen mötte jag Linus vid skåpen som undrade om jag sprungit. Det märks alltså att jag har kass kondition.


Vi käkade lunch på McDonald's (jag, Simon och Alicia i alla fall - för Linus åt med några i trean) och där var det proppfullt. Vi fick klämma in oss mellan ett gäng treor för att få plats, och till slut drog de. Skönt, då fick man mer plats, hehe.
Sen hade vi arbetspass med Rikard och fortsatte jobba på projektet ett bra tag. Vi fick sätta oss vid datorerna och jobba, vilket var skönt för det är alltid bättre att skriva på dator än för hand.


Blev efter ett tag uttråkad, och såhär kan det se ut...




Tog kort på streckgubbarna som Simon ritade på tavlan för att demonstrera hur man ska göra för att träna vilken kroppsdel. Och ja, för er som lyckades se det så står det faktiskt "Tuttar" längst ner på vänstra raden.




Tog kort på Nordea-grisen som hänger med mig på min nyckelknippa. Söt är den. Fick den av Niklas någon gång i början av nian tror jag. Tack, förresten! (det har jag egentligen redan sagt, men äsch)


Jaha, ja så vi slutade lite tidigare idag med. Rikard kan vara riktigt grym, alltså. Vi skulle bara skriva lite loggbok över allt som hänt sen vi började, hur allt känns och så vidare. Loggbok skrev jag sist när vi gick i trean. Så det var väl ett kärt återseende.
Gick tillsammans med Sebbe, Alicia, Simon och Linus till centrum för att alla skulle ta sig hemåt. Satt sen nere vid bussterminalen med Simon och Linus då vi alla väntade på en buss eller tunnelbanan för Linus del. Min buss gick 15.58 och jag var hemma ungefär kvart över fyra.


Så såg min dag ut, alltså. Gissa vem som var trött sen precis efter hemkomst? Jag somnade i min saccosäck...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: