2009-08-18
 16:23:22

Första riktiga skoldagen avklarad

Hallå i huset. Kom hem strax vid två, skönt. Jag höll på att somna i skolan under sista lektionen, hehe. Det gick ganska segt, med tanke på att man fortfarande inte vant sig vid klassen än, och man vet inte riktigt vad man ska snacka om. Själv känner jag att jag inte har några problem angående att prata. Ibland pratar jag på för mycket, och då håller jag käft istället. Det är då den där pinsamma tystnaden lägger sig. Men det är en av tjejerna i klassen som helatiden sa "och nu blev det sådär tyst igen" så fort ingen sa något på rasten. Ganska dumt. Pinsamt är nog rätt ord egentligen.


Nåja. Den här veckan blir nog ganska skön ändå, med det första "projektet" som ju handlar om att vi helt enkelt ska lära känna varandra bättre. Det känns som att det blir mest påtvingat så fort, med tanke på att vi faktiskt bara gått i klassen i... tekniskt sett två dagar. Hittills går det väl ganska bra, samtalen man har ute i rasthallen börjar bli lite längre, haha. Äsch, det löser sig med tiden.
Simon var sjuk idag, än har inte de sista två eleverna dykt upp men om jag ska vara ärlig tror jag att de började på en annan skola men glömde tacka nej till platsen på Edicon.


Ska ner på kiosken en snabbis med lillebror, behöver köpa tuggummin för jag blir tokig så fort jag inte har något att äta på. Ett riktigt beroende måste jag säga.
Just det, glömde berätta att jag träffade på Erika vid bussen, hälsade på henne och det visade sig att vi går på gymnasiet i samma byggnad - fast hon går på Didaktus och jag på Edicon en våning över henne. Vi träffade Lukas på bussen också, han går i Brännkyrka tydligen. Kul att få träffa på lite folk från gamla klassen. Vi såg Johan springa vid bussen utanför Parkudden där han bor också. Jag sms:ade honom och berättade att vi såg honom, frågade sen vart han hamnat. Kärrtorp, som så många andra. Det verkar ju visserligen vara en grymt bra skola, men det måste vara tråkigt att jämt stöta på folk man känner sen tidigare. Jag tycker faktiskt att det är skönt med helt nya människor, även om jag var nervös inför det i början. Faktiskt senast igår morse... men nåja. Det gick över fort!


Ja... just det. Jag skulle ner på kiosken. Haha! Vi hörs senare, puss och kram på er.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: