2009-08-08
 13:20:49

Framtida författare...?

Hallå hallå.
Vaknade strax innan elva idag av att Jesper väckte mig. Det är fint väder, men jag orkar bara inte ta mig utanför dörren. Räcker väl med att sätta sig på balkongen idag. Måste väl ta det lugnt för att hela "sjukdomen" ska försvinna. Hostar lite fortfarande, men halsen gör inte ont längre. Så det är hostandet jag måste bli av med. Och för att det ska försvinna behöver jag hostmedicin. Och jag säger bara, ni får gärna försöka tvinga mig, men det finns inte en chans i världen att jag kommer gå med på det. Försöka duger. Oftast.


Somnade strax innan två i natt, eller kanske halv tre? I natt ska jag i alla fall sova tidigare. Det lovar jag. Ska stänga av datorn innan tolv i alla fall, måste ju faktiskt börja vänja mig snart, vända på dygnet och allt det där. Gah... jag börjar skolan om nio dagar idag. Ångest!


Nu har jag bestämt mig för att i dagarna börja skriva på något igen, jag har några aningar på hur det kommer se ut. Det ska bli skönt att ta tag i det på riktigt. Började skriva på en text för ett tag sen men jag skrotade den eftersom fantasin försvann. Det är nog det jag är mest rädd för när jag skriver, att fantasin försvinner eller att hela historien bara grötar ihop sig och blir totalt osammanhängande. Då är det väl lika bra att skrota eller börja om.


Nåja, ska klä på mig och hitta på något. Vi hörs senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: