2009-08-28
 16:03:40

En kul skoldag

God eftermiddag!
Oj, så mycket bilder det börjar ploppa upp i mina inlägg. Det känns lite... mycket. Eller? Säg till om det är för mycket av något i bloggen så ska jag försöka att minska på det. Jag är alltid öppen för förslag. Tyvärr kommer det fler bilder idag. Jag har börjat ta lite mer bilder nuförtiden... ganska kul ändå tycker jag.


Det är ju fredag! Däremot kändes det inte som att det var fredag när man gick ifrån skolan. Väldigt konstigt.
Idag när vi skulle äta lunch åkte vi till Zinkensdamm där Simon bor ungefär. Gick förbi denna härliga syn.




Hammarbys supporterbutik ligger i Zinkensdamm, inte långt från tunnelbanan.


Sen gick vi in i affären också, jag, Simon och Linus kunde inte låta bli, så Alicia fick lida lite.




Hammarbymärket prydde allt som fanns där! Jag hittade även ett halsband med Hammarbymärket på, ett sånt fick jag av pappa när jag var liten. Född Hammarbyare. Så är det bara.


Sen gick vi till en asiatisk restaurang där de hade buffé idag. Det kanske var lite smådyrt, men ändå värt pengarna.




Där kunde man välja på precis allt! Thaimat, japansk mat, kinesisk mat. Det fanns även sushi. Fy satan!


Sen efter ett tag kollar Linus på klockan och säger "Vi börjar om åtta minuter". Haha, det var inte så kul. Jag hade halva min cola kvar, men fick halsa i mig den. När man har betalat ska man äta/dricka upp det man köpt. När det ändå ska kosta 35 kr extra med Elevkortet. Simon smugglade med sig ett kycklingspett och sitt colaglas ut...




Här i rulltrappan på väg ner till tunnelbanan. Simon tog med sig glaset hem sen när vi slutade, haha!


Undrar om kineserna märkte något? Vi lyckades ju få ut detta genom folkmängden som stod och trängdes vid utgången. Sen sprang vi och hann till tunnelbanan - precis!
Kom till skolan ungefär tio över och då hade vi lärarfri lektion och satt och körde Pinball-turnering på datorerna i klassrummet. Självklart vann jag. Linus kunde ha vunnit om han haft lite mer tur, det var inte så stor skillnad mellan oss.


Sen körde vi kubb med några ur IT09 och i vår grupp vann tjejerna. Första gången gjorde vi "självmål" och sköt ner kungen innan vi ens fått ner deras klossar. Men andra gången vann vi utan att de hjälpte oss med kungen, hehe.
Gick sen med Linus till tunnelbanestationen/bussterminalen, vi sa hejdå och så satte jag mig på bussen.
Buss 165 mot Farsta jag skulle åkt med hem krånglade och till slut fick vi byta buss till 165 Högdalen som precis rullat in. Att det alltid ska vara fel på alla bussar. Kan de inte bara byta ut dem?!


Nåja, ska väl inte skriva så mycket mer nu, jag hör av mig om ett litet tag. Ha en fin eftermiddag/kväll!


Milly

Önskar dig en underbar kväll!



Hoppas att du haft en bra dag?

KRAM ♥



PUBLICERAT: 2009-08-28, 21:21:24 | URL: http://milly.bloggme.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: