2009-08-27
 17:13:22

Mycket bilder och text...

God eftermiddag/kväll!
Imorse var det bra väder. Helt otroligt. Eller okej... det var rätt skumt väder. Men solen sken lite, trots att det fanns en del grå moln men ändå blå himmel på sina ställen.





Bussen blev jättesen imorse, hela nio minuter senare än den skulle ha varit. Så 08.53 gick jag fort genom centrum mot tvärbanan och över övergångsställena. Jag sprang nästan sista biten idag igen. Dock inte pga regn nu.


Hade en rätt okej skoldag idag, trots matte i två timmar på morgonen. Oj oj, Lotta. Hoppas nästan att du läser min blogg, du som väldigt gärna velat sätta IG på mig pga mitt svaga intresse. Tror faktiskt det beror på vilken lärare man har.
Andreas är egentligen något fantastisk. Jag har haft honom två gånger men ändå verkar han vara en riktigt bra lärare. Han berättar lite gåtor för oss också som vi får lösa. Skriver ner två av dem i nästa inlägg!

Svara gärna på vad du tror nere i kommentarsfältet! De rätta svaren kommer upp ikväll.




Andreas egna sätt att komma ihåg en räkneregel. Han kanske borde ha blivit bildlärare istället?


I alla fall. De där två timmarna gick ändå rätt fort, vilket var skönt. Sen hade vi skumt nog lunch. Vi åt på Lövholmen och idag serverades bland annat pannkakor (var det inte pannkakor i förra veckan?) och någon pasta. Linus och Simon tänkte köra pannkakstävling men det blev ingen. Själv åt jag bara två pannkakor medan de åt fem. Wow. Fattar inte hur man orkar så mycket. I mina förra skolor hade vi alltid pannkakstävlingar. Rekordet låg nog i min första skola på närmare sexton pannkakor. Sexton! Det äter jag inte ens på ett år.




Tog en bild på skolans skylt.



Man ser inte så bra, så jag förtydligar här att EU IT-Gymnasiet (som Edicon hette tidigare) ligger på sjätte plats bland de sämsta gymnasierna. Men det är en väldigt luddig mätning, eftersom det inte är många alls som känner till skolan och det går ungefär 300 elever på alla tre skolorna; i Farsta, Danderyd och Liljeholmen. De har alltså gått på hur många elever som har rekommenderat skolan, vilket ju inte har varit lika många som på t.ex. Enskede gård. Så det kanske inte är en så bra undersökning trots allt.


Efter lunch hade vi arbetspass med Rikard och vi jobbade vidare med projektet. Skrev lite på mitt träningsprogram och sparade det i hemkatalogen som tog en fruktansvärt lång tid. Allt i skolan går segt nu, i teknikväg. Rätt besviket. Men det kommer väl att fixas snart.


Gick med Simon, Alicia och Linus till bussterminalen, Alicia tog tvärbanan. Linus skulle ta tunnelbanan så honom sa vi hejdå till. Så när jag skulle dra kortet i spärren (som krånglade rätt mycket) står brorsan framför mig och säger hej. Wow. Rätt kul faktiskt. Han skulle iväg till pappas jobb, sen skulle de samåka till matchen som han ska spela senare.




Ska sätena behöva se ut som att någon har kastat spya på dem? Det var väldigt vidrigt att sitta och stirra in i det här hela vägen hem.


Nåja. Det får väl räcka i det här inlägget nu. Som sagt kommer jag att lägga upp gåtorna i nästa inlägg, och sen blir det en liten "dagens tanke". Ha en fin kväll!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: