2009-08-14
 23:08:44

Språkpolisen slår till

Ibland när jag läser lite olika bloggar kan jag pinsamt nog inte fokusera på innehållet så länge jag hittar såna där dumma stavfel. Det är en av mina skumma brister som jag skäms över, men som kanske är bra i många fall (och i vissa inte).
De ord man oftast finner i olika bloggar är:

  • "igentligen"
  • "väll"
  • "endå"
  • "alldrig"



Mitt framtida yrke som språkpolis..?




Förlåt, jag vet att det kanske låter lite konstigt. Men jag kan bara inte låta bli.
Och även såna där bloggar där folk bara skriver en massa blaj, ex.: "Heeeeej =) =) <3333 jag gick i stan idag ^^ köpte en kofta, den var jättefin men dyr >.< sen spillde någon sitt kaffe över mig, det var inte kul -.- aja jag träffade Maja i stan också, kul!!! :D :D :D"
Åh, jag står inte ut!


Ursäkta perfektionisten slash språkpolisen. Det var inte meningen att göra er upprörda. Puss och kram.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: