2009-08-21
 20:01:28

Språkpolisen slår till igen

Nu börjar jag snart uppfattas som en dum, självgod och bitchig person, som har börjat med något slags tema som kan benämnas med "Språkpolisen slår till". Men jag kan inte sluta fascineras/irriteras av att folk inte kan stava. Inte ens folk som gått ut skolan.




Så här har vi då dagens. Dagens irritationsmoment. Folk som inte kan stava till anorexi. För det heter faktiskt så.
Såvida du inte tror mig kan du gå in på Google och skriva in ordet i sökfältet så kommer det bara att visas "anorexi" som förslag.


Med andra ord - jag gick, och går fortfarande, på svenskalektionen.


settan

haha, tänk på mig som har dyslexi då:C



PUBLICERAT: 2009-08-21, 22:40:14 | URL: http://turkosasettan.blogg.se/
Alex

Har själv haft anorexia nervosa i fem år.

Du framstår bara som dum i huvudet när du snackar om sådant du inte vet något om. Anorexi OCH anorexia är förkortningar. Idiot.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: