2009-08-17
 12:47:19

SP09LIL - nu är det på allvar

Hej igen! Slutade efter en dryg timme i skolan. Visserligen kändes det längre än en timme, dock inte på ett dåligt sätt.
Förvånad? Jo, jag med.
När jag väl hittat till skolan (lättare än jag trott) var det bara att hitta rätt våning. Det stod på varje våning vad som fanns där, förutom på den våningen dit jag skulle. Jag visste att det var plan fyra, men det stod ingenting där. Så jag gick upp en våning till men det hjälpte inte heller. Gick ner sen och öppnade dörren till vänster om trappan, jo jag skulle dit. På väggen innanför dörren stod det nämligen "EDICON". Bra, så jag hittade. En man som presenterade sig som Rikard anvisade mig till ett klassrum, och sen gick jag in och satte mig med ett hjärta som slog nervöst i bröstkorgen.


Det kom in ytterligare tre personer, vilket gjorde att vi nu var totalt sju elever i klassrummet. Rikard berättade att vi kunde börja ändå, trots att det saknades tre personer. Tre? Ni vet väl vad det betyder?
Vi är tio personer i min klass. Helt otroligt. Jag som trodde att gamla 6B slog rekord i fjorton elever. Tydligen inte.
Okej. Så vi satt i klassrummet, fyllde i några papper, fick veta lite kortfattat om hur det kommer att gå till under första veckorna. Vi fick en elevkalender, väldigt praktisk, med en massa erbjudanden från bl.a. Subway, Burger King och en frisersalong vid Mariatorget, massa rabatter. Det fanns även en hel del användbar fakta; geografi, periodiska systemet (för mig som gick i matte-natur-klass förut så är det mer än bekant, hehe) och massa annat.


Under lunchen serverades det grillad korv, grillspett och dricka. Alicia och Simon i klassen som gick i samma skola förut vinkade mig till sitt bord, så jag satte mig och snackade med dem. Det var nog inte så farligt ändå, jag erkänner att jag mer än överdrev. Men jag kan vara sån ibland, haha.
Så efter lunchen fick man dra hem, vi börjar nio imorgon och då ska betyg från nian med samt elevkortet som vi precis fyllt i. Det ser ut att gå rätt bra, men ja... man vet aldrig. Nej, jag ska tänka positivt. Det kommer att gå bra.


Så ni som inte än har börjat gymnasiet har inte mycket att oroa er för. Faktiskt. Tro mina ord, jag är vanligen jävligt blyg och tillbakadragen inför nya människor. Det gick bra för mig idag, så det kommer nog gå bra för alla andra också.


JOSEFINE

Vi är 6 personer i våran klass :p

Eller vi blir. Haha eftersom vi börjar på torsdag.

Gud jag känner hur nervös jag börjar bli :(



PUBLICERAT: 2009-08-17, 16:17:03 | URL: http://jjossefinee.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: