2009-04-18
 00:50:22

Walk idiot walk

Jag har insett hur mycket musiken egentligen betyder i mitt liv.
Det kanske inte syns, men det märks definitivt med tanke på hur mycket jag lyssnar på musik.
Jag kan sönderanalysera låtar, försöka hitta bra meningar, jag kan lyssna på en låt på repeat i en timme för att jag inte tröttnar. Jag kan ha så pass hög volym att många vänner börjar undra (men Lisa tar ändå priset). Bara för att jag vill känna musiken, på något skumt sätt. Jag behöver inte dyr och überbra musikanläggningar/musikspelare för att kunna spela bra musik. Så länge man hör vad det är för låtar och så länge man kan njuta av musiken, är jag nöjd.

Jag kan lyssna på musik när jag är glad, arg, ledsen, förvirrad, tom och trött. Det spelar ingen roll, det får mig ändå bara att må bättre eller ännu gladare. Det är ganska skönt att man kan förlita sig på musikens "magiska kraft" ibland.

Nu är det dock dags att sova, klockan närmar sig ett och jag tänker inte vara uppe länge, snarare sova länge. Godnatt, vi hörs imorrn! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: